Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
horsea schreef:Vandaag is de DA voor mijn paardje geweest omdat ze regelmatig onzuiver loopt, vooral LV en soms ook RV. De DA denkt aan het hoefbeentje of het sesambeentje.....Mijn vraag was eigenlijk of beschadigingen aan het sesambeentje altijd "slecht" zijn en dus moeilijk/niet te behandelen?
Jol1 schreef:mij paard had een haarscheurtje in zijn sesambeentje.de da heeft daar fouten mee gemaakt en zag niet dat wat hij op de foto,s zag dat dat een haarscheurtje was.daar kwamen we achter na de 2 weken boxrust die hij ons aanbevolen had.het paard werdt steeds gekker en drukker in de box.en na 2 weken mocht ie er uit.hij raasde en tierde door het land en weer was zijn kogel dik.ik de da gebeld,hij zei dat het dood gewoon was en dat het kwam omdat het verband er af was en dat hij wat overbelast was door dat ie zo gek had gedaan.na enkele weken was zijnm kogel nog dik en ik vertrouwde het niet.en het voelde ook hard aan.dus heb ik er nog een foto van laten maken,het sesambeentje was bij het scheurtje afgebroken.het sesambeentje had zich een stukje verder op vast gehecht aan de kogel en was gelukkig ingekapselt.ik was behoorlijk boos en wou de eerste foto,s met het scheurtje graag mee hebben naar huis want daar stond een sesambeentje op met een haarscheur en kon ik mee bewijzen dat dit door ongeluk was gebeurt.het is een heel mooi paard,ik wou met hem naar de hengsten keuring.toen ik om de foto,s vroeg zei hij dat ze weg waren(per ongeluk weggegooit).maar goed om weer terug te komen op je vraag:in het begin toen het nog dik was liep hij er onregelmatig op later nooit weer.de breuk is ingekapselt en heeft er niet weer last van gehad.Ons 3-jarige paard blijkt door een peesblessure bij de kogel aan het achterbeen een beschadigd sesambeentje te hebben. Na 2 weken bij de dierenkliniek te hebben gestaan en 3 weken strenge boxrust, moet ze nu nog zeker 6 weken boxrust hebben.
Wie heeft ervaring met zo'n soort blessure en weet wat de vooruitzichten zijn?