Al 6 weken kreupel. Wat te doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

linkalover

Al 6 weken kreupel. Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 15:54

hallo,

Mijn verzorgpaard is al ruim 6 weken kreupel (waarschijnlijk iets met haar pees).
Maar niks is dik, of warm..ook in het begin niet.
Maar waar ik les heb zei...' ik had dat ook met een paard van mij en toen heb ik der een magneut (iemand die met magneten werkt) gevraagd...en dan ghaalt het innerlijke naar buiten ofzo ...en dat een veearts gauw zegt ik zie er niks aan ga maar fotos halen (hup daar gaat je geld).. dus probeer dat maar zei ze...maar het gaat trouwens al 1000 x beter en misschien hoeft er wel niemand bij te komen...maar heeft iemand ervaring met een magneut ?
Laatst bijgewerkt door Sjoert op 30-11-05 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 15:59

Ik denk dat het verstandig is eerst zeker te weten wat je paard heeft voor je gaat dokteren !! Kijk een magnetuseur kan veel goed werk verrichten, maar ook zij moet wel weten waar ze moet zijn.

Als het een peesblessure is (die idd niet vaak van buitenaf zichtbaar is) is dit met een echo te zien. Kosten meestal onder de 100 euro. Als die magnetiseur 2 keer voor niets komt ben je dat ook kwijt, dus ik zal eerst zeker willen weten wat het is.

Pezen zijn op foto's niet te zien. Iedere peesblessure heeft een andere revalidatie nodig dus ga echt niet zelf vanalles proberen. Een paard dat al 6 weken kreupel staat had al lang door een DA bekeken moeten worden in mijn ogen maar goed.

P.S. let even op je schrijffouten vooral in je onderwerpsregel, met zoveel typo's neemt niemand een topic serieus....

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 16:02

ik denk dat ik niet zoveel snap van het bericht

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 16:05

Als je paard al 6 weken kreupel is zou ik er maar eens snel een DA bij halen. Dit is niet goed.

Die weet wat hij moet doen (hij heeft er niet voor niks zo lang voor geleerd) en als er dan foto's of scans gemaakt moeten worden heb je denk ik weinig keus. Je kan het dan imo niet maken tegenover je paard het niet te doen omdat je dat onzin vind.

Ik heb ook heel goede ervaring met thermogarfie. Dan gaan ze dmv een speciaal apperaat meten waar extreem warme plekken zitten in het lichaam, op die plikken zit meestal iets dat niet goed is.
Ze hebben dit ook bij mijn pard gedaan toen hij last van z'n rug had. Op die foto's kon je exact zien waar het zat.
En de kosten vond ik zat meevallen, iets van 200 euro voor 20 foto's.

Rontgenfoto's vind ik aua prijs ook wel meevallen, ik moest 35 euro betalen voor 1 foto.
Maar zoals hierboven al staat zijn pezen niet te zien op rontgenfoto's.

Ik zou iig niet op eigen houtje naar zo'n magneetding gaan, maar wel naar een goede DA. Ik weet nog wel een hele goede, als je interesse hebt PB me maar. Die DA heeft mijn paard enorm geholpen.

linkalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 16:08

hallo,

Mijn verzorgpaard is al ruim 6 weken kreupel (waarschijnlijk iets met haar pees).
Maar niks is dik, of warm..ook in het begin niet.
Maar waar ik les heb zei dat zij dat ook met een paard van haar had en toen heeft ze er een magneut (iemand die met magneten werkt) erbij gevraagd...en die haalt het innerlijke naar buiten ofzo ...en dat een veearts gauw zegt ik zie er niks aan ga maar fotos maken (hup daar gaat je geld).. dus probeer dat maar zei ze...maar het gaat trouwens al 1000 x beter en misschien hoeft er wel niemand bij te komen...maar heeft iemand ervaring met een magneut ?

ik heb het even opnieuw getiept ik had een beetje veel typfouten
Ik weet dat de DA er allang bij had moeten komen maar het is niet mijn paard..
wel goed nieuws ! ze rende gister door de wei heeft ze lang niet gedaan en ze draafte normaal dus moet ik maar even kijken ik weet dat dat niet alles zegt maar ze gaat vooruit eerst kon ze niet eens normaal stappen

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 16:11

Een magnetiseur kan inderdaad heel veel doen. En ik denk dat dit wel een goede keuze is

linkalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 16:14

ow dankje ! dat hoop ik nouw ook want dat wil die man (van mijn verzorgpony) zowieso wel doen !

linkalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 16:32

verder nog iemand tips ? vervaringen ? of betere opties ?

bvd

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 16:35

Als het idd een peesbelssure is mag het paard in de meeste gevallen niet eens de wei in !!!

Ik snap dat het jou paard niet is, maar toch ik blijf erbij eerst een DA en dan verder kijken. Een echo is een eurotje of 75 en dan in de meeste gevallen stappen en rust, dus dan kost het verder niets, eventueel een vervolg echo. Ik vindt het van de eigenaar van het paard erg dom en onverantwoordelijk om zo met het dier om te gaan.

Niets tegenover jou overigens, jij probeert nog iets te doen, maar ik snap de manier waarop dit loopt niet helemaal.

linkalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 19:01

hij is erg euhm tja hij denkt heel veel na of het een 'goede' beslissing is.
Maar hij bedoelt het vooral goed, die man is zo aardig, kalinka (zo heet ze) heeft hij gekocht voor mij
Maar er hebben al veel mensen naar gekeken en iedereen zegt vooral gewoon in beweging houden (stappen). Maar dat doe ik dan ook dan heeft en ze heeft er dan helemaal geen last.
maar ik wou gewoon graag weten of dat zou helpen een magneut erbij. Want ze wil zo graag voor je werken
En ik ga morgen kijken hoe het met haar gaat.
En dan stel ik de Da voor en dan geef ik jullie een update !

ervaringen zijn nog steeds welkom !!

linkalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 19:02

Maar dat doe ik dan ook dan heeft en ze heeft er dan helemaal geen last.

hoort zo te zijn --> Maar dat doe ik dan ook en dan heeft ze daar ook helemaal geen last van

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 19:07

Ik zou er toch echt eerst goed naar laten kijken, peesproblemen zijn geen kattepies.

Neroo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 19:08

Urielle schreef:
Ik zou er toch echt eerst goed naar laten kijken, peesproblemen zijn geen kattepies.

idd !

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:55

Maak alsjeblieft een scan!!Dit is echt belangrijk
Je laat je paard in de weide,dat kan het alleen maar erger maken

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:56

Ga trouwens even temmen,dit hoort op Medisch

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 21:54

-> MD

Janski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 22:00

het is denk ik belangrijk om op een manier de oorzaak aan het licht te brengen. Of dat nu een magnetiseur is of een scan of foto's .

Voor de juister behandeling en het stel is het vin ik wel belangrijk om te weten wat nu precies de kwaal is.
Persoonlijk zou ik eerst naar een DA gaan voor een foto en een Scan. Kost wel geld ja, maar de verkeerde oplossing of te lang wachten met behandelen kost veel meer geld en Ellende.

En paard dat kreupel loopt heeft pijn, en daar wil je het dier toch zo vlot mogelijk vanaf helpen?? 6 weken vin ik al erg lang om te wchten.

Een magnetiseur kan misschien het probleen duidelijk maken maar mag geen medische handelingen verrichten dus dan moet je als nog naar een DA.

Succes met het paard ik hoop dat ie snel weer fit en pijnvrij is.

tamary

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 22:14

Peesblessures lijken vrij snel over te zijn, maar de pees is dan nog niet genezen en dus zeer kwetsbaar.
Een goede diagnose en behandelplan kunnen de genezing versnellen.

Er zijn ook mensen die zo'n paard een jaar op de wei zetten en dan nog eens kijken. Als het paard dan ok is langzaam in het werk nemen en anders naar de slager. Volgens mij was/is er een manegehouder die dit doet, maar die heeft waarschijnlijk genoeg land om dit te doen.

linkalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-05 13:57

dank jullie wel ik ga er nu heen en zet vanavond mijn verhaal neer

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 12:59

En?We zijn inmiddels al een dag verder

linkalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 13:51

..ik ga naar een kennis toe die heeft er veel verstand van en dan moet ik naar de DA toe

Janski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 14:21

Succes ermee maar vergeef me hetvolgende : waarom zo moeilijk over gewoon even de DA laten kijken na 6 weken?
Dat je niet voor ieder wissewasje een DA belt snap ik wel maar een kennis kan er veel van weten maar die kan ook niet behandelen.

Jullie vragen hier op bokt en kennissen en weet ik je vraag iedereen. Als je de DA gewoon laat komen dan weet je wat er is én hoe je paard beter wordt.

op een gegevenmoment meot je ophouden met raden en vragen maar gewoon doen wat je moet doen : naar de DA.

linkalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 23:47

Riant schreef:
Succes ermee maar vergeef me hetvolgende : waarom zo moeilijk over gewoon even de DA laten kijken na 6 weken?
Dat je niet voor ieder wissewasje een DA belt snap ik wel maar een kennis kan er veel van weten maar die kan ook niet behandelen.

Jullie vragen hier op bokt en kennissen en weet ik je vraag iedereen. Als je de DA gewoon laat komen dan weet je wat er is én hoe je paard beter wordt.

op een gegevenmoment meot je ophouden met raden en vragen maar gewoon doen wat je moet doen : naar de DA.

De DA was allang in mijn hoofopgekomen maar, ik heb niet alles te zeggen daar ... maar we gaan er nu ook naar toe ...dat zei ik tog net ?

bedankt voor al jullie reacties ! ik vertel nog wel een keer hoe het is afgelopen