Luchtzuigen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

furie26

Luchtzuigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 14:02

Hallo wie o wie kan mij aan infomatie helpen?

Mijn paardje komt waarschijnlijk binnenkort naast een luchtzuiger op stal te staan en nu ben ik opzoek naar informatie, die bevestigt dat luchtzuigen niet door paarden wordt overgenomen doordat de buurman het doet.

Ik heb zelf helaas weinig op internet kunnen vinden, HELP!

droebel

Re: Luchtzuigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 15:51

Je hoeft niet bang te zijn, het wordt niet door andere paarden overgenomen. Er zijn al verschillende onderzoeken naar gedaan en hieruit is gebleken dat bijna alle luchtzuigers last van hun maag hebben. Ik heb zelf ook een ex-luchtzuiger die last van z'n maag heeft gehad.
Er staat op medisch ook een groot topic over luchtzuigen. ik denk dat daar je antwoord wel in zal staan.

gina2003

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 17:20

Ik snap inderdaad waar je bang voor bent.
Mijn jonge haflinger heeft er ook naast gestaan en nam alles altijd over van andere paarden, ze is ook gaan kribbebijten, maar luchtzuigen heeft ze gelukkig niet gedaan!
Ik denk dat je gewoon moet zorgen dat ze genoeg beweging krijgen en zich niet vervelen op stal, als is dat laatste moeilijk, mijn merrie verveeld zich heel snel en is heeeeeeel snel op dingen uitgekeken...

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 18:14

luchtzuigen nemen paarden niet over. Vaak is het een maagprobleem waardoor ze het doen. Paard wat ik doe was een luchtzuiger en geen enkel paard heeft het overgenomen op stal.

Odess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 18:57

Wij hebben er ook een luchtzuiger bij staan maar dat is gelukkig de enige Alle anderen doen het niet!

gesina

Re: Luchtzuigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:44

Vroeger een jaar of ze6 luchtzuiger op stal gehad ,maar geen van de 23 pony's heeft het overgenomen.

gina2003

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 07:57

Iedereen zegt dat het altijd een probleem is van de maag, maar een haflinger wat ik ken, daar is het dus niet bij.
Ze kunnen niet vinden wat het is, hij heeft al zo vaak bij de DA gestaan en heeft al zoveel verschillende medicijnen en beweging en dergelijke gehad, maar ze kunnen niet vinden waar het vandaan komt...

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 09:16

Bij ons kon de DA ook niks "vinden" we zijn toen eens op internet rond gaan kijken en daar stonden tips die we de moeite waard vonden om te proberen en het werkte, nu doet ie het echt nog maar zelden.

gina2003

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 12:34

Er is ook ergens een website, weet hem nu even niet, maar die plaatst hele kleine stukjes goud geloof ik, in de rug en dat schijnt heel erg goed te werken..

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 15:16

zie centrale discussie over luchtzuigen en vragen over luchtzuigen in de sticky bovenaan op medisch onder veelgestelde vragen.