Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Adrienne schreef:Wat het beste werkt om zand koliek te voorkomen is met regelmaat de hoeveelheid zand in de mest controleren en afhankelijk daar van om de paar maanden je paard een kuur Sandclear te geven.
SandClear is niet het goedkoopste middel maar wel het betere middel en ik denk altijd maar zo liever wat meer geld uitgeven om iets te voorkomen dan veel geld voor een dierenarts.
Om te vermijden dat je paard zand eet zou je een muilkorf kunnen overwegen.

liezzie schreef:zandweg, kun je kopen bij de paardendrogist.
Je kan je paard ook zoveel mogelijk bij zand vandaan houden.
Ik weet niet of je paard heel erg pollen trekt om het laatste hapje gras te krijgen?
Een pony van een vriendin van mij (tinker) is er vorrig jaar bijna onderdoor gegaan, hij had ook zandkoliek, en is geopereerd.
succes ermee, en wees waakzaaam
wirona schreef:Sandgard is ook een goed middel. Dit middel helpt ook de darmen te herstellen.
Beide producten kan je kopen bij de paardendrogist.
Het is echt aan te raden hoor!
Mijn merrie heeft twee jaar geleden vier dagen moeten vechten voor haar leven door zandkoliek.
Ik dacht altijd dat het wel mee zou vallen, zoveel zand kreeg ze niet binnen dacht ik. Totdat ze zo vreselijk ziek werd....zandkoliek.
Ik heb wat afgehuild die periode![]()
Een dierenarts adviseerde mij om Sandgard te gaan geven, dit is haar redding geweest.
Ik geef haar nu één keer per twee maanden een kuur. Het helpt echt heel goed!
Susses en sterkte met je paard!!