Rage of niet? Osteopaat

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

avanoort

Rage of niet? Osteopaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-05 13:57

De titel zegd het al, rage of niet?

Pascha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 14:01

nee , denk het niet. Het werkt echt super, ik laat mijn paard al zo'n 3 jaar behandelen. Het wordt nu alleen door meer mensen gedaan. Je merkt echt verschil, ik bel de ostheopaat 1x per jaar voor een preventieve behandeling.
Mensen gaan zelf toch ook naar de osteopaat? Het is geen hocuspocus hoor. Osteopathie werkt beter dan fysiotherapie bij paarden, vind ik.

gianlucka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 14:03

ehm, wat doet een osteopaat precies? ik heb er bij ons op stal eigenlijk nog nooit iets over gehoord dat mensen dat laten doen

avanoort

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-05 14:05

Wie wil en kan dit goed uitleggen wat een osteopaat doet?

heleenxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 21:52

Een osteopaat is meestal fysiotherapeut, dierenfysiotherapeut of osteopaat voor mensen die een 3-jarige opleiding tot paarden- en hondenosteopaat heeft gevolgd. Dit hoeft echter niet zo te zijn, het is geen beschermd beroep, iedereen mag zich zo noemen!
Er zijn legio mensen die zich uitgeven voor osteopaat, maar dat in feite niet zijn.
Een osteopaat gaat altijd op zoek waardoor een dier evt. problemen heeft. Een klacht uit zich bijvoorbeeld in een been, of in de nek, maar kan oorspronkelijk wel uit de rug komen of uit een orgaan. Een osteopaat zal daarom het hele paard bekijken, van hoofd tot staart, benen, organen, spieren, wervels, huid, enz.
Je weet immers nooit waar het vandaan is gekomen of waar het naartoe is gegaan.
Als alle blokkades zijn opgelost, kan het paard zichzelf gaan herstellen.
Een behandeling duurt meestal ongeveer een uur, alles gebeurt met de handen. Er komen geen hamers of verdovingen aan te pas! Paarden vinden het meestal prettig en laten het altijd goed toe.
Er zijn ook steeds meer mensen die een paard preventief laten behandelen; blokkades opsporen voordat het problemen gaan worden.
Waarom het een rage lijkt te worden? Omdat het meestal goede resultaten oplevert, dat valt op, waardoor het doorverteld gaat worden. Osteopathie is een betrekkelijk nieuw beroep, maar het groeit niet voor niks erg hard!