Nog steeds hengstig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bravura

Nog steeds hengstig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-05 12:38

....Bravura was vandaag weer ontzettend hengstig. De laatste keer was ongeveer 6 weken geleden. Nu geeft het op zich niet, maar mijn ruin duikt er iedere keer weer op. Risico is dus dat hij met zijn voorbenen vast kan komen te zitten in de dekensingels/bilkoorden van het dek van Bravura.
Zeker nu er sneeuw ligt is het allemaal al niet ideaal om paarden de hele dag buiten te laten lopen ivm de gladheid, en nu dit geneuzel er nog bij! Zouden er homeopatische middelen zijn zodat de hengstigheid onderdrukt kan worden?

shaneen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 21:01

je heb homeopatische en ook echte medicijnen, van vsm en bij de dierenarts heb je regumate of injecties

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 09:22

Informeer eens bij je VA of bij de paardendrogist, daar zijn een aantal goedwerkende middelen te verkrijgen. Ik weet niet of je ooit een veulen wil fokken uit je merrie, maar misschien is een knikker een optie?

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 11:26

Ik heb nog bronscure staan. Ik heb nieuwe flesjes. Ze werken perfect maar heb ze niet meer nodig. Als je interesse hebt mag je ze voor 15 euro overnemen.

Is je paard toevallig op een hand sterker en heeft hij moeite met nageven en inbuigen? Dan moet je eens een osteopaat raadplegen. Bij mijn merrie was de pisserij na een behandeling afgelopen. (het was echt een pismettie van heb ik jou daar!!! zomer en winter altijd hengstig)

simodi

Re: Nog steeds hengstig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 13:56

Waarom wil je de hengstigheid, toch een natuurlijk verschijnsel, onderdrukken uit praktisch oogpunt omdat je ruin er op gaat? Dat lijkt me eigenlijk niet erg logisch, je gaat je merrie dan iets geven tegen een heel natuurlijk verschijnsel. Heb je zelf last van die hengstigheid (onhandelbaar ofzo)? Dan is het een ander verhaal.
Mijn merrie is ook het hele jaar door regelmatig hengstig, maar verder blij en levendig, dus het lijkt me geen probleem voor het paard zelf.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 18:45

Ach, ik heb de merrie apart in een wei gezet zolang de hengstigheid duurde. Denk dat ik het voortaan maar zo op los. Ging goed, alleen lopen ze dan ieder alleen in de wei (wel naast elkaar met een pad er tussen). Sinds Bravura een bep. voedingssupplement krijgt voor allerlei kwaaltjes die ze steeds heeft (ze is nu 23), is ze met de regelmaat van een klok hengstig. Ze heeft nooit vervelend gedaan toen ze onder het zadel was, maar nu ze van haar pensioen geniet laat oma ineens zien dat ze een echte merrie is:D

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 19:18

simodi schreef:
Waarom wil je de hengstigheid, toch een natuurlijk verschijnsel, onderdrukken uit praktisch oogpunt omdat je ruin er op gaat? Dat lijkt me eigenlijk niet erg logisch, je gaat je merrie dan iets geven tegen een heel natuurlijk verschijnsel. Heb je zelf last van die hengstigheid (onhandelbaar ofzo)? Dan is het een ander verhaal.
Mijn merrie is ook het hele jaar door regelmatig hengstig, maar verder blij en levendig, dus het lijkt me geen probleem voor het paard zelf.

ik snap wat jij bedoelt..!!
onze merrie is dus ook hele jaar door hengstig,
maaaaaaar als ze hengstig is heeft ze kramp in haar eierstokken, waardoor ze erg nukkig wordt, pijn heeft en soms wel een paar keer in het uur moet "plassen" en dat zo'n pijn doet dat ze haar hele rug bol trekt!
wij hebben van de ostheopaat een injectie middel gekregen: Oestrovetsan!
dit spuit je vóór de hensgtigheidsweek in de rug (ter hoogte van de eierstokken) . ze is nu wel nog iets hengstig, maar ze heeft geen pijn/kramp en is vrolijk het is homeopatisch!!!