Wie heeft er ervaring met Pavo Herbasan? - oudere paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

avanoort

Wie heeft er ervaring met Pavo Herbasan? - oudere paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-05 11:06

De titel zegd het al: Wie heeft er ervaring met Pavo Herbasan voor het oudere paard?
Wat voor voedingssupplementen geef jij je oudere paard?

Mijn paard is 24 jaar, hij krijgt:
Per dag:
-halve kilo 5 granen mix
-kilo Pavo Herbasan
of
-kilo slobber
aangevuld met wortelen.

Voedingssuplementen:
-Equiflexion (gewrichten)
-Pavo Musclefit (spieren) pf e-plus (onderhoud spieren)
-Omega 3-6-9 olie
-regelmatig een Pavo Summerfit koek
Homeopatische druppels voor nieren en gewrichten.

Jullie reactie?

kebely

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 12:10

ik vind herbasan erg plakkerig. er is volgens mij wel speciaal voer voor oudere paarden heeft iets van over in het blad bit gestaan, het is samengesteld door paardenartsen.

avanoort

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-05 13:06

Pavo Herbasan wordt ook geadviseerd voor oudere paarden, staat zelfs op de verpakking.

Ikzelf vindt Herbasan wel lekker ruiken en niet plakkerig, de Melange van PAVO is wel plakkerig.
Heb je voor mij meer informatie over het voer uit dat artikel? Fabrikant etc?

Memuska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 17:07

Ik heb het vorige winter ook gevoerd, nu krijgt ze de Melange - ze is nogal een kieskeurige eter en heeft nu besloten dat ze de Herbasan niet meer lust :s
Maar het staat er idd op dat het voor oudere paarden is.
Memuska krijgt nu trouwens een mix van Pavo Cerevit, Pavo Basic +, Pavo Melange, melasse, maïsvlokken en 's avonds een portie slobber (Pavo ). Ze krijgt een supplement voor haar benen en maïsolie, en bieten en worteltjes.

lailapri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 18:15

Mijn oudje (30) krijgt lang niet zoveel, af en toe wat compleet plus (paardendrogist) soms een halve kilo of een kwart krachtvoer (kruiden muesli of ponybrok van subli) en soms nog wat omega olie (wat ik heb gekregen) verder krijgt ze wel dagelijks echina druppels voor haar weerstend.

nokemi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 18:40

mijn oudje(35 ) krijgt ook herbasan,slobber,maismeel,zemelen,en Lucerne.
Zij kan helaas geen droogvoer meer eten,alles moet dus tot soep/slobber gemaakt worden.
Gewoon hooi eet ze niet meer.Lucerne gaat nog redelijk naar binnen.
Zit er aan te denken om de Lucerne in brokvorm te gaan geven.
Maar over de herbasan ben ik wel tevreden,het ruikt erg lekker,en is zeker niet plakkerig.

avanoort

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 13:21

Verona, rij je nog op jou oudje?
Ik wel op de mijne, op de verpakkingstaat dat ik hem niet terug in voer hoef te zetten als hij een rustdag heeft, hoe doe jij dat? Krijgt hij/zij altijd dezelfde hoeveelheid en hoeveel?

nokemi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 17:59

avanoort schreef:
Verona, rij je nog op jou oudje?
Ik wel op de mijne, op de verpakkingstaat dat ik hem niet terug in voer hoef te zetten als hij een rustdag heeft, hoe doe jij dat? Krijgt hij/zij altijd dezelfde hoeveelheid en hoeveel?

nee ik rij niet op mijn oudje,ze is echt met pensioen.
Ze krijgt elke dag dezelfde hoeveelheid en dat is vrij veel,zón 3 a 4 kilo op een dag
maar ze is ook echt oud,en kan zich moeilijk warm houden enzo,maar moet zeggen dat het met de Herbasan wel wat beter gaat,

abc

Re: Wie heeft er ervaring met Pavo Herbasan? - oudere paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 10:51

Mijn oudere D-pony van bijna 26 krijgt ook herbasan. 's Morgens krijgt hij 1 kg herbasan + hooi. 's Avonds krijgt hij 1 kg pavo stimix + glucosaminecomplex van de groene os + kruidenmengeling old timer van de paardendrogist, ook speciaal voor oudjes + hooi. Ik ben het sinds dit voorjaar aan het voeren en hij doet het er heel goed op. Hij voelt zich ook duidelijk heel goed in zijn vel. Vroeger gaf ik hem ook kruiden voor zijn luchtwegen omdat hij een beetje dampig is, maar sinds ik de herbasan geef (waar ook veel kruiden in zitten), is dat zelfs niet meer nodig. Hij wordt ook nog gereden, maar enkel nog recreatief en niet meer elke dag.

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 16:47

Ik gaf mijn oudje Zorro (staat nu op de paardenkamp) ook altijd Pavo Herbasan (1 voerschep) hij vond het altijd erg lekker. Soms gaf ik het in slobbervorm met zemelen erbij. Gaf ook altijd lucerne ( 2 halve emmers), kompleet supplement van de paardendrogist, lijnzaadolie en 2 kilo eiwitarme onderhoudsbrok. Daar deed hij het goed op.