Wie weet wat dit kan zijn en/of hoe het is ontstaan?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mirellakuijl

Wie weet wat dit kan zijn en/of hoe het is ontstaan?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 23:03

Mijn merrie die net genezen is van een peesblessure heeft nu een dikke schouder na 3 mnd gewoon lichte arbeid en een hele gespannen spier/pees over de voorkant van haar bovenbeen. Ik rijd haar 4 dgn en dan een dag rust met alleen stappen op de verharde bodem, dan weer 4 dgn, dag rust enz.

Het is het been waar ze ook de peesblessure had, links voor.

Haar zadel past goed dus dat is het probleem niet, we bouwen alles eerst rustig op en ik begin altijd rechtsom, uitstappen doe ik op de verharde bodem en haar benen spuit ik daarna altijd af. Verder masseer ik haar omdat ze toch een half jaar stil heeft gestaan.

Wie weet wat daar zit en hoe het eventueel kan komen?

Met deze foto's wil ik de plaats aangeven, niet de blessure zoals hij op dit moment is!!

Afbeelding

Afbeelding

realmagic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 23:17

zou het zo gauw niet weten.ik zou een keer een fysio en/of da ernaar laten kijken wie weet zit er ergens een zenuw klem of een spier is miss verkeerd gebruikt tijdes iets te uitbundig rollen of bokken.

helaas kan een paard niet praten..
succes

mirellakuijl

Re: Wie weet wat dit kan zijn en/of hoe het is ontstaan?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 23:19

Dank je, na de sinterklaas komt er een fysiotherapeut maar ik hoor graag verschillende meningen misschien dat ik er zelf al iets aan kan doen.

realmagic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 23:35

masseren is een goed idee al zou ik niet te fanatiek kneden om een evt spierblessure niet te verergeren. gewoon lekker wrijven en insmeren met warmte gel wissel baden wil ook wel eens helpen mits je daar de mogelijkheid toe hebt