Iemand Ervaring Met Pavo NERVCONTROL????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AnoukShel

Iemand Ervaring Met Pavo NERVCONTROL????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 15:27

Het onder werp zegt het al.. Heeft iemand hier ervaring mee???

AnoukShel

Re: Iemand Ervaring Met Pavo NERVCONTROL????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 16:27

Niemand????

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 17:27

Mijn zus heeft het een keer als kuur aan haar nerveuze paard gegeven(vooral van huis). Zij vond het goed helpen.

mirellakuijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 22:14

Ik heb geen ervaring met pavo nervcontrol maar ik geef me paard van Dodsen & Horrell de pasturemix en daar zit ook nervcontrol in en het werk goed. Het is een musli en ze krijgt iedere dag gewoon een klein schepje. Ze is nu niet zo kijkerig en door de bak aan het jumpen maar wel gewoon voorwaards dus ze word er niet sloom van.

Ik hoop dat je hier wat mee kan en anders kan je op de pavosite meer info verkrijgen ze hebben ook een voedingsdeskundige die antwoord geeft op je vragen.

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 11:19

Ik ben eind oktober begonnen met Pavo Nervcontrol bij een 2,5-jarige merrie. Haar opfokvriendin vertrok naar de eigenaar, waardoor ze helemaal van slag was. Echt supergestressd. Ze is nu wel een stuk rustiger, maar dat komt voor een deel natuurlijk ook omdat ze went aan de nieuwe situatie.
Ik kan dus niet 'bewijzen' dat het supplement ook echt helpt.

Tienn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 18:25

Marrepar op bokt gebruikt dit ook
Ik geloof dat zij er wel tevrede mee was/is!

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 18:47

Denk dat het effect per paard verschilt. Een vriendin van mij heeft het haar paard gegeven maar merkte nauwelijks verbetering helaas.

co2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 21:19

Ik heb het een tijd gebruikt voor mijn Arab die boxrust had. Helaas werkte het totaal niet. Ben na 1 pot er dan ook mee gestopt en iets anders gezocht.
Maar ik moet eerlijk zeggen, ik heb nu al diverse dingen geprobeerd om mijn paardje rustig te houden met dit soort middelen, en geen van allen hebben écht goed geholpen.
Alleen een speciale mix van de Paardendrogist heeft geholpen (deze was dan ook speciaal voor Arabs, kom even niet op de naam van het product).

mariska23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 14:45

Ik heb ook een tijdje Pavo- Nervcontrol gevoerd. Mijn paard is altijd erg gestrest als ze moet verhuizen (dit gebeurt 2x per jaar). Als ze van de stal naar het land moet en van het land weer terug naar de stal. Moet altijd erg wennen aan andere dingen. Ik heb het in totaal 4 weken gevoerd en ik heb gemerkt dat het echt helpt. mijn paard is echt op dat moment een zenuwpees en ze werd aanzienlijk rustiger. Dit is mijn oordeel maar het kan best zijn dat het niet bij alle paarden goed werkt. Succes.
Gr Mariska

MissDonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 11:52

mn zus heeft het ook gebruikt werkte prima

Poehee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 12:39

Ik heb het heel lang voor mijnn vorige paard gebruikt, werkte bij mij super fijn. Heb er heel veel baat bij gehad.

shaneen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 23:02

werkt wel, relax van de paardendrogist werkt beter en ez-kalm werkt ook beter! de paarden worden cool in hun hoofd, dus dat zenuweleijerige gedrag word daardoor minder...

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 20:41

Ik gebruik het al jaren voor een paar paarden. (Ik krijg vaker paarden die erg gestresst zijn als ze hier arriveren) Ik ben er erg tevreden over. Mijn ZZ-L paard wordt er echt veel rustiger van. Mede daardoor samen met Pavo brok en musli znd haver kan ik nu "rustig" op concours gaan zonder dat mijn paard zich op het voorterrein al zo enorm opwindt dat er ook in de ring niets mee te bezeilen is...
Nogmaals ik ben er ENORM tevreden over. Een aanrader.

(Je zou denken dat ik aandelen PAVO heb, maar dat is niet zo haha )

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 20:45

Nee, ik wil het evt. ook gaan gebruiken als mijn paard zo door blijft gaan met werken.
Ik heb wel Pianissimo-Voer van Cavolor, de nodige voeding en toch nog een koel paard, zeg maar

Tamara_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 20:50

Ik heb geen ervaring met pavo, maar wel met idd het pianissimo voer van cavalor en ook met het supplement "Calm" van cavalor. Heeft bij mijn paardje erg goed geholpen!

PintoNatal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 11:41

Ja! Als je het een tijd door voert. Bij mij heeft het een goede werking gehad, hij was niet rustig maar kon zich oinder controle houden als t ware.

PaysBas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 21:39

Duurt een tijdje voordat het werkt maar super
spul helaas gloeiend duur...

hetismij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 23:37

wat paysbas zegt, het duurt ff maar dan werkt het ook echt, ze worden er zeer koel van en zeker voor pittige paarden heeft het effect (tenminste bij die van ons helpt het)

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 00:44

Wat voeren jullie dan aan paarden die erg nerveus op de trailer zijn, hebben jullie daar ook tips voor?

Over een dik jaar is het de bedoeling dat we met 2 merries naar Duitsland gaan, waarvan 1 vrij nerveus kan zijn.
Ik wil haar liever niet sederen.

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 00:01

vond het niet geweldig werken, heb betere ervaringen met Nervo-horse druppels, week of 2-3 voor concours begin ik ermee, 2x per daags druppels op boterham met appelmoes(meneer is een kiskeurige eter ) en voor het eerst na 4 mislukte indoor seizoenen kreeg ik hem de hele rind rondgestuurd!
stond anders zo voor l*l in het M2, stuurloos rondjes rennen op de binnenhoefslag
inmiddels kan ik hem ook zonder iets meenemen, is wel wat kijkerig maar blijft redelijk goed te rijden, iets wat eerst echt niet kon!

SummerRemedy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 19:58

Ik heb het ook gehad, en ik kon niet echt zeggen dat ik verschil merkte..