herkent iemand dit ???? littekenweefsel in keel .

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hope2012

herkent iemand dit ???? littekenweefsel in keel .

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 10:35

hallo

mijn paardje kucht al een tijdje en na half jaar aanklooien met dierenartsen . Hebben we nu eens om de tafel gezeten en alles op een rijtje gezet .

Mijn paardje heeft in januari een operatie gehad aan haar linker achterbeen .
toen ie uit narcose kwam wilde ze onmiddelijk opstaan maar was te zwak en viel .
ze had toen de slang nog in haar keel van de beademing want die halen ze er pas uit als het paard kompleet uit narcose is en zelf goed ademt ( is mij verteld ) .
ze viel dus met haar hoofd onder haar lichaam en kreeg ff geen lucht meer .
er was dus paniek en degene die bij haar waren kwamen hulp halen omdat ze niet op kon staan .
eenmaal met 5 man sterk daar aangekomen stond ze als debiel te kijken wat maken jullie je druk en stond dus gewoon .
er is wel wat bloed uitgekomen toen maar was niks ernstigs.
verder doet ze het nu dus goed alleen van bepaalde stofjes kucht ze .
nu hebben we gemerkt dat als we haar zemelen met meusli geven ze daarop ook kuchte dus toen besloten het appart te geven .
dat werkte een week goed .
maar nu kucht ze standaart op haar meusli dus heb ik besloten omdat dat nogal plakkerig spul word in haar mond dat wedat dus maar niet geven .
maar met zemelen begint ze nu ook .
dierenarts vermoed nu dat ze litteken weefsel heeft en daar elke kriebeling haar aan het kuchen maakt .
binnenkort gaat hij in haar keel kijken om het zeker te weten .
want met haar longen is niks aan de hand .
nou vermijd ik al alle mogelijke stofjes die er zijn .
ze komt overdag de hele dag buiten .
maar daar rent ze alleen maar rond want dat wil ze niet ( ook niet met andere paarden want die mept ze af )
en buitenstal breekt ze kompleet af . ( weet het is een raar paard )
maargoed we rijden nu dus ook niet meer in de binnenbak alleen in buitenbak of in de duinen ofzo .
maar de buitenbak is onbegaanbaar nu is meer zwembad .
en merk gewoon aan dr dat ze sagarijnig word van het weinig doen .

ik heb nu een middel gezien waar thijm inzit en ik weet dat dat bij mensen altijd goed werkt maar of het bij paarden werkt valt nog te zien .
het heet Pro Horse Bronchivital Mix .
KEnt iemand dit spul en weet iemand of het werkt .
en weet iemand iets wat je nog bij kan voeren behalve brok want dat krijgt ze nu een kilo en is meer als genoeg zeker nu ze weinig doet .

als iemand dit herkent en heeft tips voor mij laat het me aub weten .
want ben erg beniewd wat ik nu nog moet doen .
heb zon beetje alles al gedaan wat ik weet .

alvast bedankt voor het lezen van mijn lange verhaal en voor de evtuele tips .

groetjes miranda

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 21:17

Gezien het deel: bronchivital in de naam, denk ik dat dit een middel is voor paarden met chronische broncitisproblemen. Ik denk dat dit middel dus zijn werking doet in de longen en niet in de keelstreek, dus ik denk dat het bij jouw paard niet zo veel effect heeft. Tenminste, als het klopt wat je dierenarts zegt, dat er met de longen niets aan de hand is (en daar ga ik maar vanuit, neem aan dat hij die diagnose wel goed gesteld heeft).

loverani

Re: herkent iemand dit ???? littekenweefsel in keel .

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 16:49

hallo,

even een hele andere vraag: bent u de eigenaaresse van karina op stal wennekers??

groetjes kelly , ( ik ben van Rani als u op wennekers staat)

Firepatty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 17:55

Als het en slang voor het beademen was dan heeft die niet alleen in de keel maar ook in de luchtpijp gezeten. Wat er gebeurd kan zijn is dat het slijmvlies van de luchtpijp beschadigd is. Dit kan littekenweefsel geven of het kan geinfecteerd zijn, een infectie dus. Met een endoscoop (minicamera in slangvorm) kunnen ze dit bekijken, dan weet je in ieder geval of hier de oorzaak zit of niet.

Succes in ieder geval, en ik ben wel benieuwd wat het is.

Groetjes Patricia

Hope2012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 17:55

ik ben wel eigenaresse van karina maar niet op stal wennekers ik sta in amerzoden op stal prinsenhof.

groetjes miranda

Hope2012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 18:01

Firepatty schreef:
Als het en slang voor het beademen was dan heeft die niet alleen in de keel maar ook in de luchtpijp gezeten. Wat er gebeurd kan zijn is dat het slijmvlies van de luchtpijp beschadigd is. Dit kan littekenweefsel geven of het kan geinfecteerd zijn, een infectie dus. Met een endoscoop (minicamera in slangvorm) kunnen ze dit bekijken, dan weet je in ieder geval of hier de oorzaak zit of niet.

Succes in ieder geval, en ik ben wel benieuwd wat het is.

Groetjes Patricia

het is al een oud topic .

inmiddels is wel bekend wat het was .
ze heeft licht littekenweefselin haar keel en kan daardoor niet meer tegen het stof van de hooi . dat blijft daar kriebelen .
inmiddels hebben we nog een poging gedaan en weer op kuilvoer gezet , dit gaf voorheen geen verschil .
Maar nu gelukkig wel .
Ze doet het nu super en kan haar weer gewoon rijden zonder hoesten .
Ook het eten gaat nu goed zonder hoesten .
De dierenarts is half jaar met haar bezig geweest en snapte er werkelijk helemaal niks meer van en we hebben echt alles geprobeerd .

en ineens van de ene op de andere dag was het goed dr ademhaling normaal en geen kuchen meer .
De dierenarts snapt nu nog steeds niet precies hoe het allemaal kan maar de uitleg die ik hierboven gaf houden we het maar op want verderzoeken op een paard wat nu niks mankeerd schiet niet op omdat je toch niet weet waar je het dan moet zoeken .

Maar goed ik ben wel blij .

Want ga haar nu ook lekker op wedstrijd uitbrengen .

groetjes miranda

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 18:03

Fijn dat je paard niet meer hoest en je ook weer lekker kunt rijden!

Firepatty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 16:59

Inderdaad fijn om te horen dat alles goed is gekomen. Dat is toch het belangrijkste.