Artrose?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Emma87

Artrose?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 21:26

Hallo,
mijn pony loopt sinds 3,5 weken helemaal niet goed. Soms voor, soms achter soms allebei niet. Er is al een dierenarts bij geweest. Zelf was ik er toen niet bij, maar volgens de stalhouder zei hij dat ze te hoog op haar hoeven staat. Raar want de hoefsmit komt altijd heel regelmatig en was nu ook gewoon geweest. Verder heeft hij geen buig en strek onderzoek gedaan.
Ik loop elke dag 2 keer 15 minuten met haar over het asfalt, maar ze staat wel gewoon overdag buiten (alleen).
Ik heb zeven weken terug een ongeluk gehad waardoor ik 4 maanden niet kan rijden of longeren, voordat ze 'kreupel' werd is ze wel gereden/gelongeerd maar veel minder intensief.
Een vriendin kwam met het onderwerp artrose. Ze is vroeger (tot haar 6e) intensief in de drafsport ingezet. Weet iemand hier iets van af, of herkend iemand dit?

Alvast bedankt!

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 21:39

over artrose zijn al erg veel topic's..---> ZOEKFUNCTIE

avanoort

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 11:18

Hoe oud is de pony?

Tender

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 12:26

Dat vroeg ik mij ook al af
Mijn eigen ervaring met dravers is (die van mij had tot 10 jaar op de baan gelopen en is 25 jaar gewordeb, zonder arthrose oid) dat ze niet zo heel gevoelig zijn voor arthrose en dergelijke, maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen.

Gezien de tijd dat ze nu al kreupel is, zou ik zelf de dierenarts (desnoods een andere) eens een goed kreuplheidsonderzoek laten doen en daarbij ook goed letten op de hoeven. (gevoelige zolen?)

Emma87

Re: Artrose?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-05 21:51

ze is 11 jaar, in maart wordt ze 12...heb met de hoefsmit gesproken, en die gaat overleggen met de dierenarts.

bleuberta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 23:41

Dat jou paard regelmatig na de smid gaat wil natuurlijk niet van zelfsprekend zeggen dat het dan ook goed bekapt/beslagen wordt.
Ik zeg niet dat je een slechte hoefsmid hebt..... maar idd overleg lijkt me een goed idee.
Een hoefsmid kan bv ook een bokkepoot crieeren, maar daar maar even niet vanuit gaan.
Succes er verder mee!!!!