Tips voor huidproblemen / hogere weerstand ???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tazzle

Tips voor huidproblemen / hogere weerstand ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 20:55

Ik heb het idee dan mijn paard een lage weerstand heeft. Hij heeft constant huidproblemen. Sowieso heeft ie waarschijnlijk zomerexceem. Verder heeft ie al meerdere keren kleine ontstekingen gehad vlak onder zijn huid bij zijn manenkam. Dan is het ineens heel dik en de volgende dag is het opengeklapt en komt er rotzooi uit. Laatst had ie in de wei een lelijke wond op zijn kogel opgelopen. Dat is nu ongeveer een maand geleden en er komt nog steeds rotzooi uit. Heb een zalfje van de dierenarts gehad en het wordt wel langzaam beter, maar echt snel gaat het niet. En nu heeft ie weer een ontsteking op zijn schoft. Was ook eerst dik en er komt nu weer een hoop rotzooi uit. Verder zit ie super in zijn vel, das het rare. Alleen die huidproblemen komen steeds terug. Daarom denk ik aan een lage weerstand.

Wie heeft er een goede tip om dit probleem aan te pakken? Is er iets speciaal voor huidproblemen? En is er een goed middel om zijn weerstand te verhogen?

De standaard middeltjes zoals betadine en acederm heb ik al geprobeerd. En hij komt volgens mij ook geen voedingsstoffen te kort.

ellepel

Re: Tips voor huidproblemen / hogere weerstand ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 07:51

heb je al een bloedonderzoek laten doen?
kan zijn dat daar misschien toch iets uitkomt,tekorten kun je dan eventueel wel zien.
ik denk dat het dan te maken heeft met idd het afweersysteem of zijn stofwisseling die niet in orde is.

eczeem vormen zijn soms heel erg ,er zijn zo ontzettend veel middeltjes die je kunt proberen.
echinaforce is er bijvoorbeeld eentje,( gewoon die voor mensen, ga even zoeken op google) maar ik heb geen idee of je dat voor langere tijd mag gebruiken.

maar er zijn dus zo veel middeltjes dat het denk ik een kwestie van uitproberen is....

laulau85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 19:04

lijnzaadolie verbetert de haargroei en maakt de vacht ook gezond en glanzend...

kiana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 21:57

Ik weet het !
Drainage Compositum van Groene Os.
2 x dgs 25 druppels op een stukje brood.

De mijne had ook huidproblemen .
Na de reinigingskuur is het helemaal over en nooit meer terug gekomen.

Ik zweer bij dat spul, het is heel veelzijdig inzetbaar......

Tender

Re: Tips voor huidproblemen / hogere weerstand ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 12:33

ellepel schreef:
er zijn zo ontzettend veel middeltjes die je kunt proberen.
echinaforce is er bijvoorbeeld eentje,( gewoon die voor mensen, ga even zoeken op google)

Er is ook speciale echinacea voor paarden, kijk maar eens op mijn website.

Verder is MSM ook een optie, dit is zowel goed voor de huid als tegen allergieën.

Overigens ben ik het met Ellepel eens dat een bloedonderzoek wel verstandig is, voor dat je je paard gaat behandelen is het slim on te weten WAT je gaat behandelen!