Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
bluebeauty schreef:Dat zei de tandarts; rondvijlen, zodat de ruimtes niet meer ruw zijn, maar glad, dan kan het voer er makkelijker weer uit.
Antheman schreef:bluebeauty schreef:Dat zei de tandarts; rondvijlen, zodat de ruimtes niet meer ruw zijn, maar glad, dan kan het voer er makkelijker weer uit.
Ok.
Maar daar haal je de ruimtes toch niet mee weg tussen de tanden? Of ben ik nu zo blond?
bluebeauty schreef:Update:
Wat Blue precies heeft: Haar kiezen groeien aan de bovenkant wel tegen elkaar aan, maar de onderkant niet. Dat is dus een holte. Daar komt voer tussen wat gaat rotten en haar tandvlees gaat ontsteken.
Ze hebben Blue onder narcose behandeld. Ze hebben de bovenkant van kiezen open gevijld, zodat het voer er weer uitkan. Het was een lelijke diastase, zei de dierenarts, was ook gevuld met bloed. Ik bel de direnarts maadag nog, want ik wil graag weten hoe vaak dit bijgehouden moet worden.
Het is goed gelukt, maar ze maakt nu nog steeds proppen, dat wil ik hem maandag ook nog oven vragen, of dat wel goed is.
De dierenarts zei, dat ze volgende week en die week daarna nog een keer terug moet komen om de holtes door te spoelen.
het voelde best eng. Maar volgens hem komt het omdat de bovenste kiezen te lang zijn geworden en op de onderkiezen drukken en hierdoor gaan de kiezen wijken en krijg je dus die pockets. Het zit precies aan beide kanten ter hoogte van dezelfde kiezen.
verder heeft ze nog een uitstekend gebit voor een 29-jarige, dus is het zonde dat hier door de andere ''tandartsen'' geen aandacht aan is geschonken.