Oh nee! Slecht bekapt!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EvaSuzanne

Oh nee! Slecht bekapt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 17:11

Mijn paard moest weer bekapt worden maar mijn hoefsmid had ik nog niet gebeld omdat ik het een beetje sneu vind dat hij steeds om één paard te bekappen naar mij moet komen. Gisteren was er toevallig een hoefsmid bij ons die ik niet kende, dus ik dacht: ik laat hem wel gelijk doen.

Mijn paard (jonge hengst) was heel druk maar hoefsmid was heel rustig gelukkig. Ik had verder niet goed gekeken naar wat ze deden maar vanmorgen trok ik mijn paard uit de modder (lees wei) en op straat zet hij zijn hoef aan de buiten-zijkant neer en rolt zijn voet dus naar binnen. Toen ik hem kocht had hij lange hoeven en ook een beetje scheve benen (hoeven wijzen een beetje naar buiten) maar na één keer bekappen door de goede hoefsmid was het al een stuk minder, eigenlijk bijna weg. Ik dacht dus dat het niet zoveel kwaad kon om hem door iemand anders te laten bekappen maar ik ben weer eens te gemakzuchtig geweest.

Helaas zijn zijn hoeven ook heel kort bekapt nu zodat het een tijd duurt voordat er weer wat afkan voor correctie. Wat denken jullie: gelijk mijn eigen hoefsmid laten kijken of een maandje wachten? Zou het heel erg kwaad kunnen dat hij zo scheef staat nu? Iemand ervaring mee?

Toen ik gisteren nog met die smid stond te praten bleek dat hij een opleiding van 3 maanden had gehad. Echt superstom dat ik dat niet van tevoren heb gevraagd!

Ps: hij loopt niet kreupel maar wel iets kort van voren.

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 17:42

als je toch het verschil ziet...dan zou ik (met 1000 excuses) je eigen hoefsmid toch maar bellen want hij kan daar idd wel last van krijgen/hebben.

Ben zelf ook eens vreemd gegaan resultaat scheef bekapt, en een val tijdens het springen waarbij het paard op mijn been landde dat....doe ik dus nooit meer

je eigen hoefsmid kan het misschien oplossen nu hij ook tekort bekapt is door een tijdelijk ijzertje ?

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 20:02

scheef staan is zowiezo niet goed, zou je eigen hoefsmid bellen, misschien kan er nog een speciaal ijzertje onder

Francien_

Re: Oh nee! Slecht bekapt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 20:04

ik ga met hierboven mee

EvaSuzanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 20:18

Het is eigenlijk niet zo dat hij echt scheef staat, zijn hoeven zijn niet erg symmetrisch maar hij is nu dus wel recht bekapt ofzo. Ik zie het niet zo goed maar hij staat dus op zijn buiten-zijkanten staat. Het scheelt maar 2 mm ofzo maar ik heb er toch een slecht gevoel bij.

Ik durf mijn eigen hoefsmid eigenlijk niet te bellen natuurlijk , maar ik heb nu al de fout gemaakt dat ik voor het gemak heb gekozen dus daar moet mijn paard niet de dupe van worden. Bedankt!

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 20:55

Toch maar met de billen bloot...als je het waarom uitlegt en eerlijk bent, zal hij het heus wel begrijpen en je helpen!
succes!