Ik heb nu helaas een (chronische) hoester, was eerst gediagnosteerd als een stofallergie, maar bleek waarschijnlijk een pollenallergie te zijn. Wat begon met hoesten in het voorjaar (paar jaar geleden), werd op een gegeven moment hoesten in het voorjaar en de zomer (vorig jaar) en nu hoest hij dus nog steeds.
Waarschijnlijk is het nu dus chronisch geworden. Ik weet wat het beste is voor m'n pony, nl dag en nacht buiten (alhoewel dat weer niet goed is voor een pollenallergie...), van het stro af en kuil voeren.
Probleem 1:
Ik heb geen schuilstal, noch de mogelijkheid op korte termijn een schuilstal te plaatsen.
Probleem 2:
Mijn hoefsmid moet niks hebben van welk ander bodemstrooisel dan stro....geen Hemparade, geen houtvezel of wat dan ook, omdat m'n pony redelijk slechte hoeven heeft na de hoefbevangenheid.
Probleem 3:
Ik durf hem absoluut geen kuil te voeren vanwege z'n hoefbevangenheid, maak wel de hele zomer/najaar/voorjaar z'n hooi nat, maar weet niet hoe dit moet in de winter.
Wie heeft er tips voor mij? Hoe doen jullie dat met (chronische) hoesters in de winter (nat hooi???) en wat geven jullie de pony's (bv. antihoestmiddelen)?
Vick krijgt nu elke dag redelijk nat hooi (maar wil dat ook als het echt koud wordt of gaat vriezen...), z'n stro spuit ik iets nat en hij krijgt wat appels en wortels te eten met biotine, glucosamine, kompleet supllement en kof-eze (=hoestsiroop) erdoor en momenteel weer een kuurtje Ventipulmin. Hij hoest op dit moment niet, maar ik weet dat zodra ik weer stop met de Ventipulin hij weer begint te hoesten.
Is Hemparade cq houtvezel echt zo slecht voor de hoeven? En hoe moet dat dan weer in de zomer als hij dus echt een pollenallergie heeft....buiten houden of juist binnen zetten???
Ik hoop zo dat jullie me kunnen helpen, want dit is echt een probleem aan het worden en ik zie geen oplossing meer!
Welk merk vlas bedoelen jullie, of maakt dat niets uit?
Met de Hemparade ging het maar 1 weekje goed (met elke dag mest weghalen en de ergste natte plekken!!!) en daarna moest ik zo vaak bijvullen dat het errug duur werd.
Maar goed....z'n longen zijn nu een stuk belangrijker dan m'n portemonnee....(hoe schrijf je dat ook alweer
)