glucosamine complex van de groene os

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lorelei

glucosamine complex van de groene os

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 18:51

hallo,
ik heb even een vraagje.zoals sommige van jullie wel weten heeft mijn paard artrose.nu zijn er heel veel middeltjes op de markt die je het paard kan geven ter ondersteuning ervan.nu hoorde ik van iemand dat glucosamine complex speciaal van de groene os heel goed schijnt te zijn.nu vroeg ik me af wie heeft hier misschien ervaring mee of kan mij wat advies geven over wat ik haar het beste kan geven.alvast bedankt voor jullie reacties.

Ireen_

Re: glucosamine complex van de groene os

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 19:39

Ik geef mijn pony met artrose ook glucosamine complex van de groene os, en ben zeer tevreden! Het verschil is heel duidelijk te zien.

Verschil tussen glucosamine complex en glucosamine complex speciaal heb ik bij mijn pony niet gemerkt. Ik heb de paardendrogist gebeld voor wat het verschil nou is, zij vertelden dat glucosamine complex speciaal ook een pijnstillend middeltje bevat (volgensmij een aantal kruiden), dat is dus bedoeld voor paarden die ook pijnklachten en ontstekingen in de gewrichten hebben door de artrose.

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 19:43

Ik geef het 2 jaar en mijn pony doet het er erg goed op.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:18

lorelei schreef:
hallo,
ik heb even een vraagje.zoals sommige van jullie wel weten heeft mijn paard artrose.nu zijn er heel veel middeltjes op de markt die je het paard kan geven ter ondersteuning ervan.nu hoorde ik van iemand dat glucosamine complex speciaal van de groene os heel goed schijnt te zijn.nu vroeg ik me af wie heeft hier misschien ervaring mee of kan mij wat advies geven over wat ik haar het beste kan geven.alvast bedankt voor jullie reacties.

Nog een tip:
als je besluit om van de groene os te gaan geven vergeet dan niet de teunisbloemolie erbij te geven!

In combinatie met Glucosaminecomplex speciaal
Eigenschappen: Het GLA (gamma linoleen zuur) uit teunisbloemolie gaat ontstekingen tegen en is daarom de aanvulling op de 'Glucosamine complex speciaal'. De poly-onverzadigde vetzuren zijn de bouwstenen van de celmembraam en precursoren van de prostalandines. Het ondersteunt de soepelheid en elasticiteit van de huid en beinvloedt de neurotransmitter vrijzetting in de hersenen, hetgeen een positieve verandering van de motoriek kan bewerkstelligen.

Dosering: paard/pony; 2 x daags 10 druppels door het voer mengen. Bij verbetering van de klachten 1 x daags 10 druppels.

succes!

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 01:09

Je kunt het ook heel goed gebruiken samen met Trias Omega olie, en dat doe ik.

Kabouterdans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 13:46

Antheman schreef:
Wat is het verschil tussen de Omega olie van de Paardendrogist en die van de Groene Os?

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 14:31

Ik geef m'n pony ook Glucosamine complex van de Groene Os. Nog pas sinds een maandje of twee, dus kan nog niet echt zeggen of het helpt of niet.

Wat ik ook doe is z'n voorknieen (daar zit bij hem de artrose) masseren met "Osmonds Witte olie", 2x per dag 'sochtends en 'savonds (soms alleen 'sochtends). Ik heb het een paar dagen niet gedaan, omdat hij weer helemaal goed liep, maar toen werd hij toch weer stram en stijf. Dus nu masseer ik hem gewoon weer elke dag en loopt ie weer als een tierelier.

Het is te koop bij de Welkoop, een flesje kost ongeveer 8 euro, geloof ik, en je doet er vrij lang mee. Bij mijn pony werkt het hartstikke goed!

lorelei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 15:25

hallo,bedankt al voor jullie reacties.klinkt wel allemaal positief dus denk dat ik het maar gewoon moet gaan proberen.uiteraard zijn alle verdere reacties welkom.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 16:08

Ik heb ook een pot van de Groene Os gebruikt en merk totaal geen verschil.

Gerrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 20:06

levi schreef:
Antheman schreef:
Wat is het verschil tussen de Omega olie van de Paardendrogist en die van de Groene Os?

Geen idee..

Ik weet wel dat door een arts die teunisbloem erbij werd voorgeschreven..

Zjadore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 20:30

Mijn paard krijgt al een aantal jaar glucosamine complex van de Groene Os. Ze doet het er echt heel goed op.
In wetenschappelijk onderzoek in Engeland is ook aangetoond dat het echt werkt.
Die van de Groene Os bevat ook de grootste hoeveelheid werkzame stoffen.

Over de meerwaarde van het geven van teunisbloemolie zijn de meningen echter wel verdeeld.

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 20:50

levi schreef:
Antheman schreef:

De prijs.
Nee ,effe seriues, Laarakker had de dure variant voorgeschreven. ik heb een headshaker ,die op medicijnen en allerlei therapieën heeft gestaan.
Hij moest dus ook de dure ( Groene Os) Trias omega olie om zijn weerstand te verhogen en zodat zijn medicijnen beter werden opgenomen.

Ik wilde graag over op de Paardendrogist, want dan kon je grote verpakkingen geven.
Ze waren het bij Laarakker het hier niet mee eens, maar konden mij niet overtuigen waarom ik de Groene Os moest gebruiken.

ik heb het speciale spul, wat in de olie gespoten moest worden (Medicijn tegen het shaken) op een andere manier geritseld, nl los besteld.

En vervolgens bij de paarden drogist dus de grote verpakking Trias omega olie gekocht.

Dit is dus juist erg goed voor mijn artrose pony en geef ze nu allebei de Trias. Gaat prima hoor!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 20:53

jirina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 23:46

Ik geef mijn paard Glucasamine speciaal van de Groene Os en ik ben heel tevreden. Ik zie het verschil direct; nu was mijn verpakking van Glucasamine even leeg en dan liep mijn paard direct minder soeppel. Vooral als het koud is blijf ik dus de Glucasamine geven.

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 16:13

Mijn paard staat nu zo'n 2 jaar op Glucosamine.... en als het op is merk ik ook direct verschil dus ik blijf het altijd geven, ik vind dat het wel helpt

Ze krijgt trouwens 1 schepje per dag.

Dewi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 17:19

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 17:45

ik had via iemand van bokt het advies (tevens ook door de DA) om glustamine van dekruitvat te doen.
Veel goedkoper en dezelfde werking.
Ben er sinds kort mee begonnen kan er dus nog niks over zeggen.

Neverhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 09:24

Mijn paard heeft gelukkig geen artrose maar door een blessure van het rechterhoefgwricht voor, wel een probleem met de synovia. Sinds een half jaar krijgt hij ook Glucosamine.
Of het werkt durf ik niet te zeggen, maar hij loopt super en omgerekend kost het € 0,25 per dag en das voor mij genoeg reden geen risico te nemen en het hem niet te geven.

Vorige week was de DA hier om te enten en die zei nog duidelijk dat er hele goede resultaten mee geboekt worden.
Let wel: je moet het wel langere tijd gebruiken in de meeste gevallen. Dus minimaal 6 weken en mogelijk nog langer.
Verwacht dus niet dat je vandaag voert en morgen een soepel paard hebt.

Gerrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 20:23

ranna schreef:
Sinds een half jaar krijgt hij ook Glucosamine.
Of het werkt durf ik niet te zeggen, maar hij loopt super

Na een half jaar kun je toch wel terug kijkend zeggen of ie er beter, minder of neutraal bij is blijven lopen?

Liep ie altijd al super of is ie super gaan lopen na de Glucosamine??