krampig(heid)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mananeh

krampig(heid)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 12:24

wie heeft ervaring met een paard of pony met krampigheid? Mijn paard schijnt krampig te zijn op de voorbenen. Kan op het internet niet veel vinden. Hij heeft het met name als je zijn voorbenen wilt optillen. Verder is het een angstig aangelegd paardje. Met rijden gelukkig geen problemen. Wie weet hier iets over of kan mij boeken ed aanraden???

Alvast bedankt

Lise81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 22:12

Zou je specifieker uit kunnen leggen wat ze doet met haar voorbenen...heb van krampig nog nooit gehoord! Bedoel je soms stijf?

Imerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 15:11

Mijn paard is een krampentrekker, maar ik heb nog nooit gehoord over krampigheid aan de voorbenen. Ik zal eens twee foto's neerzetten van mijn paard. Ze heeft sinds haar geboorte aan beide achterbenen een redelijke vorm van krampigheid waarbij ze bij elke vorm van stress (schrikken, water op haar achterbenen, hoeven uitkrabben, zelfs als ik mn stem verhef als ze iets doet wat niet mag) haar benen optilt zoals op de foto. Heel hoog en afwisselend van elkaar, onder het optillen trilt ze ermee en houdt het been ongeveer 5 sec omhoog.
Ik ben benieuwd wat jou paardje precies doet......
Afbeelding
Afbeelding

shaneen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 21:12

gaat ie ook trillen als je de voorbenen op tilt, kan best zijn dat er een zenuw knelt op het bot bij de voorbenen op tillen...