Mijn Paard heeft waarschijnlijk een sarcoid. Heeft iemand ervaring met de behandeling hiervan? Zo ja hoe en wat en hoe lang is de nabehandeling? Alvast bedankt voor de info!!!
mijn paard had ook 2 sarcoiden, in zijn oor. Ik heb dat seccesvol behandeld met Xxterra, een zalf die ik heb besteld in amerika. Op deze site, waar heel veel info over sarcoiden op te vinden is, staat ook veel over Xxterra. http://sports.groups.yahoo.com/group/equine_sarcoid/ succes
Mijn paard heeft een paar jaar geleden last gehad van sarcoiden. Hij had ze op zijn peniskoker en zijn binnenkant van zijn bil. Hij is onder volledige narcose geoppereerd. Ze hebben een grote lap vlees mee uitgesneden opdat ze niet meer terug zouden komen.
Onze pony heeft er ook een gehad op dezelfde plek als Lanna van Anya en heeft ook dezelfde behandeling ondergaan. Maar Lanna krijgt nu een 2de behandeling met Liverpoolcreme, dus ik denk dat je veel uit die link kan halen die Billy heeft neergezet!
Ik ken een paard, max (van Smaxie hier op bokt) en die heeft er een paar bij zijn oren. Maar deze zijn klein en rustig. Dus die laten ze gewoon zitten.
Maar Paddy, mijn merrie had er een op haar borst. Deze werd steeds groter. Toen heb ik hem maar weg laten halen. En de wond is groter dan de sarcoid, want ze moeten er iets van ruim een cm om heen snijden om alles weg te krijgen. Daarna wordt de huid weer aan elkaar genaaid. Dus laat hem niet te groot worden als hij groeit. Want dan krijg je de huid niet meer bij elkaar.
De ingreep is alweer 2 jaar geleden. Hij is niet meer teruggekomen.
En inderdaad. Lan heeft een sarcoid gehad. Eerst weggebrand met vloeibare stikstof. Werkte niet. Sarcoid kwam in meer agressieve vorm terug. Daarna behandeld met AW4Ludens (de Liverpoolcream). Tot nu tot ziet het er prachtig uit. Zie voor verslag het topic dat Billy al heeft aangegeven. Wil je wat weten over kosten of hoe in contact te komen met Engeland o.i.d. dan kun je altijd een pb sturen.
Wat je ook doet: laat nooit zomaar snijden in sarcoids. Ze hebben de neiging zeer agressief te groeien als je er eenmaal een mes (of biopt) in hebt gezet.