Kenmerken OCD ook te zien zonder foto`s?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jinanda

Kenmerken OCD ook te zien zonder foto`s?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 22:11

Hoi,
Ik heb een jaarling merrie en gezien alle verhalen over OCD is dat echt een schrikbeeld voor mij. Ik vroeg mij af of je ook zonder foto`s ergens aan kunt zien / voelen of je paard misschien OCD heeft? Mijn jaarling staat nu nog in de opfok en ik haal haar daar zeker niet weg, maar in de toekomst laat ik wel foto`s maken om het een of ander uit te sluiten. Op zich is er helemaal geen aanleiding voor OCD, maar toch...
Zijn er tekenen waar je al iets uit zou kunnen opmaken vraag ik mij af?

themi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 22:49

Ja en nee ( lekker duidelijk ) een paard waar je niets aan kan zien kan zeker wel ocd hebben.Een paard wat ocd heeft die problemen levert( denk aan bv gewrichten ) zou je bv een overvulling kunnen zien.Daar en tegen hoeft weer niet iedere overvulling ocd te zijn.

Dus kort gezegt zou je volgens mij zeker van de buitenkant af niet kunnen vaststellen dat een paard wel of geen ocd heeft.( Bij jaarlingen heeft foto's maken ook nog geen nut omdat dit nog veel kan wisselen qua beeld )

classic_life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 15:31

ik zou nog een tijdje wachten om daar echt zorgen over te maken...

listiglistje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 15:44

geen zorgen!!! met anderhalf jaar oud foto's laten maken (18 stuks € 250,-,wel in België) en mocht zij een OCD hebben dan laten opereren (€ 500,-wel in België), dan groeit je paard er overheen, heeft zij nergens last van en jij hebt een kerngezond paard op de foto's!

Er is dan niets op de foto's waar te nemen en ook geen bemerkingen op (vorige) rapporten!!!!

wel in België laten doen, hier in nederland registreren ze OCD.