enting....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MarleenM

enting....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 20:13

hallo

wie kan mij heel snel aan een antwoord helpen?

hoeveel tijd moet er tussen een enting en een wedstrijd minimaal zitten???
ik dacht zelf een maand maar weet het nie zeker....

alvast heel erg bedankt

groetjes Marleen

Freggel

Re: enting....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 23:51

Van de KNHS-site

4. Een paard is startgerechtigd indien uit het vaccinatieoverzicht blijkt, dat het paard als volgt tegen influenza is gevaccineerd:
a. Een basisvaccinatie, bestaande uit twee inentingen, die minimaal 21 en maximaal 92 dagen na elkaar moeten zijn gegeven.
b. Vervolgens een jaarlijkse inenting, die niet later dan maximaal 12 maanden na de vorige inenting en minimaal zeven dagen voor de wedstrijd moet zijn toegediend.
c. Indien van toepassing: een afschrift van een verkregen dispensatie als bedoeld in artikel 21.
d. Indien van toepassing: een geldige tijdelijke ontheffingsverklaring identificatie en
registratie.

shaneen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 21:14

bedoel je zoals hierboven of als ie geent is of je dan de volgende dag kan starten? als je het tweede bedoeld, dan kan je gewoon starten, tegenwoordig maakt het met de tetanus influenza niets meer uit, de rhino enting daar in tegen nog wel, dan mogen de een dagje niet in het zweet...

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 22:48

week voor wedstrijd moet het paard dus geent zijn. kan misschien niet goed antwoord geven want ik snap je vraag niet helemaal shaneen.

Trippel23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 00:20

ook met inf+tet enting mag je het paard niet in het zweet rijden.