Herstellen na spierbevangenheid, welk 'middeltje' ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kath_

Herstellen na spierbevangenheid, welk 'middeltje' ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 18:51

Mijn paard is dus ongeveer eind oktober spierbevangen geworden, inmiddels gaat het alweer super goed, maar ik heb van een aantal mensen te horen gekregen dat der vacht er gewoon niet zo mooi uitziet als mogelijk is.

Ik neem aan dat dit komt doordat heel der lichaam natuurlijk overhoop is geweest, en er zullen vast nog wel wat 'slechte' stoffen in der zitten.

Ik heb onder andere van 'mijn fysio' gehoord dat een middeltje zou helpen die de stofwisseling bevorderd.

Maar er zijn zo onwijs veel middeltjes, dat ik echt geen idee heb welke ik nou moet aanschaffen. Dus mochten jullie enig idee hebben?

De dierenarts er weer bij halen is geen optie, want ze is verder weer helemaal gezond verklaard. Ook is het niet zo dat der vacht er super slecht uiziet, maar het kan beter..

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:58

Kath_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 12:00

bedankt!

Maar verder niemand meer?

Pava

Re: Herstellen na spierbevangenheid, welk 'middeltje' ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 12:17

Myocure van VSM. Te bestellen bij de paardendrogist.

FriesBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 23:32

Mijn zus d'r paard heeft tegen spierbevangen aan gezeten, zijn spierwaardes met bloedprikken waren 750 en moeten 350 zijn. Als een paard 1000 of meer heeft is een paard echt spierbevangen.

Zij heeft een gewone pijnstiller, selenium en vitamine e bijgevoerd (nu nog steeds de laatste 2) en ik moet zeggen van een oude man naar een jonge ruin. Terwijl hij 16 is bijna. Hij is weer helemaal de oude sinds hij deze "medicijnen krijgt.

Als je meer wilt weten moet je me maar pb dan kan ik eventueel het mailadres geven van mijn zus, zij kan je dan precies vertellen hoe/wat.

Selenium stroopachtige vloeibare drank zij moest 30 ml per dag geven
Vitamine E 2 flinke maatschepjes per dag

Sterkte groetjes

FriesBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 23:41

Sorry had net mijn zus aan de telefoon hij krijgt ook neutradex, 3 dingen in ieder geval, ik meng het allemaal door elkaar heen, omdat het zo stroperig is verdun ik het iets met water zodat ik hem in een oude wormenkuur de medicijnen kan toedienen. Hij eet het namelijk niet zo met voer op.

Dus Neutradex, vitamini E + selenium, pijnstiller en wat ze altijd al gaf maar dat heeft er verder niets mee te maken. Biotine, omdat zijn hoeven nauwelijks groeien (misschien heeft het onderling wel iets met elkaar te maken maar dat is niet gezegd door da)

little_angel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 23:45

die van mij heeft van de DA een speciaal middeltje ingespoten gekregen , maar vraag me niet wat en ventipulmin helpt ook , het klinkt raar omdat het eigenlijk tegen het hoesten is maar het werkt echt!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 00:43

Het is niet zo raar dat Ventipulmin ook werkt. Dat is voor 95% glenbuterol. Een middel voor spieropbouw dus.

Neutradex krijg je volgens mij alleen op recept van de DA. De meeste paarden vinden het wel lekker door het water.

Je kan ook voer gaan geven met een hoog Vitamine E en Selenium gehalte zoals bv. Kentukey Lite E van Havens.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 07:36

Idd vitamine E en selenium kan je ook gewoon in potten kopen en over het voer bij geven (20,50 voor een kilo bij divoza)

farrier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 15:45

in ieder geval iets waar selenium in zit

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 15:57

Een belangrijk sporenelement. In combinatie met Vitamine E speelt selenium een belangrijke rol bij de bescherming van spiervezels tegen beschadiging door afvalstoffen die ontstaan door grote inspanning (melkzuur). Samen helpen ze tevens bij het herstel van een dergelijke beschadiging ('stijfstaan' of maandagziekte).

Voor selenium is de geadviseerde hoeveelheid ca. 2,5mg per dag (meer dan ca. 8mg kan leiden tot vergiftigingsverschijnselen). Uiteraard wordt bij de samenstelling van voedingssupplementen rekening gehouden met het feit dat selenium ook voorkomt in het voer. Als u zich houdt aan de voorgeschreven dosering geeft u niet snel te veel en kan de toevoeging van selenium veel positieve effecten hebben. Voor de zekerheid kunt u de hoeveelheid selenium in het dagelijkse voer even uitrekenen (gebruik hiervoor de voedingsstoffentabel. Wij zijn u hierbij graag behulpzaam

Ingrediënt in: AmiQure Glucosamine Big Size, AmiQure Soepele Gewrichten, Blue Chip, Chevinal Plus, Equi-Vitamine E + Seleen, Equitop Forte, Groene Os Multivit hond, Groene Os Multivit Sport, Hypower, Kompleet Plus, Kompleet Supplement, Mare Formula, Mare Plus, Mobility Horslyx, Opkikker, Pavo E Plus, Pavo E'lyte, Pavo Energy Boost, Pavo Ferro Max, Pavo Fertile, Pavo Muscle Build, Pavo Nerv Control, Pavo Podo Supply, Pavo Stallion, Pavo Total Supply, Pavo Vital, Red Cell, Respiratory Horslyx, Spiersupport, Veteranen Supplement, Vitamine ESL, Vitamine ESL vloeibaar, Vitaplus, Young Stock Supplement

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 23:48

FriesBN schreef:
Sorry had net mijn zus aan de telefoon hij krijgt ook neutradex, 3 dingen in ieder geval, ik meng het allemaal door elkaar heen, omdat het zo stroperig is verdun ik het iets met water zodat ik hem in een oude wormenkuur de medicijnen kan toedienen. Hij eet het namelijk niet zo met voer op.

Dus Neutradex, vitamini E + selenium, pijnstiller en wat ze altijd al gaf maar dat heeft er verder niets mee te maken. Biotine, omdat zijn hoeven nauwelijks groeien (misschien heeft het onderling wel iets met elkaar te maken maar dat is niet gezegd door da)

Waarschijnlijk heeft ze ook metacam gekregen dat is een ontstekingsremmer en pijnstiller, beetje stroperig spul. Mijn paard was eind oktober ook spierbevangen geraakt en is nog steeds niet helemaal in orde nu maar hoop dinsdag a.s. goed nieuws te krijgen als de DA weer bloed komt prikken.

Omar heeft vitamine E+selenium, metacam, neutradex en tranquigel om hem rustig te houden gekregen.

Wat je eraan kunt doen om zijn vacht weer goed te krijgen... tsja ik zou het niet weten, misschien lijnzaadolie door het voer geven : ik merk het bij mijn paard niet dat zijn vacht dof e.d. is geworden door spierbevangenheid.

realmagic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 23:55

omegaolie 3 6 9 van de groene os is super maar de eerste 2 maanden wel in combi met spiersupport forte ook van de groene os succes
kijk eens op www.puurnatuur.nl of ga eens langs bij eric laarakkers

Kath_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 17:31

Bedankt allemaal

Ik heb toch weer iets heel anders dan wat hier allemaal staat..

Ik heb iets van simicur arthicur oid..

avanoort

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 11:50

Muscle fit van PAVO, kuur van 8 dagen, daarna e-plus van PAVO voor onderhoud

mjet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 23:20

avanoort schreef:
Muscle fit van PAVO, kuur van 8 dagen, daarna e-plus van PAVO voor onderhoud

dit gebruik ik ook

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 23:43

Mijn paard is niet spierbevangen, maar krijgt het volgende voor een goede vacht. Lijnzaadolie (hoe bruiner van kleur hoe beter) of ik maak zelf een soort oliemix dan doe ik 2 of 3 liter lijnzaad olie, 1 liter maisolie en 1 liter zonnebloemolie en zeewier/rozebottel.
Visolie schijnt ook top te zijn.