Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
wreckh schreef:Hallo,
mijn dravermerrie heeft helaas een peesblessure opgelopen. De dierenarts is geweest. Hij gaf me enkele tips, waaronder coolingsgel erop en bandageren. Ik snap niet helemaal wat hij bedoelt. Ik heb coolingsgel gekocht. Daar staat op dat je het in moet masseren, maar er staat niets over bandageren. En hoelang moet dat dan. Ze staat overdag in de wei en 's nachts op stal. Kan je dat dan het beste 's nachts doen, of maar een uurtje.
Wie weet precies hoe en wat er bedoelt wordt?
oosterhoff schreef:Als ik jou was zou ik toch een paardenarts er naar laten kijken. chantal_cs hier op bokt heeft een paard die er ook niet ernstig aan toe leek te zijn. na een scan bleek dat 40 procent van de pees kapot was. de gaten zaten erin. Je kan je paard dan wel buiten laten staan maar stel dat het wel erg is en ze gaat toch een keer een sprintje trekken dan vergeef jij het jezelf nooit!!!
Het is vaak voor hun eigen bestwil dat ze op stal staan. Niet leuk maar toch.
Is de pees ook warm of dik?
wat voor onderzoek heeft je arts gedaan?
wreckh schreef:Ik vind niet dat je kan zeggen dat ik egoistisch ben. De dierenarts waar ik bij ben is een erg goede. Hij zei precies wleke pees, helaas heb ik gaten in mijn hersens en was het zo een moeilijk woord dat ik het niet heb onthouden. Ik heb de laatste tijd nogal veel pech met paarden en daarom niet het geld direct liggen om een scan te maken. Maar als iemand mij dat kan vertellen wil ik graag weten hoe duur dat is. Ik kan uit jullie ervaringen idd wel opmaken dat er dus gescand moet worden.
De pees is een klein beetje dik en wel warm. Koelen doe ik dus al. De DA heeft gezegd dat als het na 2 weken medicatie,koelen en rust niet beter is ik een scan moest maken. En hij raadde dan ook aan om haar op speciale ijzers te zetten met ... (weer woord vergeten, heb ik wel ergens genoteerd) eronder.
Ik vind over het algemeen wel dat er wat vriendelijk tegen me gepraat kan worden. Ik ben onervaren wat peesblessures betreft en zag de ernst ervan niet zo in. Nu zie ik dat wel. Ik wil echt wel het beste voor mijn paard. En ben echt niet egoistisch, maar als de DA tegen mij zegt dat een scan eerst niet hoeft, dan denk ik,gelukkig, dan heb ik die kosten eerst niet. Is toch ook logisch, of niet?