uitslag kliniek: kneuzingen :S

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Redgirl

uitslag kliniek: kneuzingen :S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-05 23:10

Hallo,
Gisteren heb ik mijn paardje naar de kliniek gebracht wegens kreupelheid weer van een maand of 2 (ik zeg weer omdat ze net ongeveer een half jaar was hersteld van een peesblessure).

Vandaag de uitslag te horen gekregen: ze heeft allemaal kneuzingen op dr hoornwand, dus in dr hoef. Nu vraag ik me toch af waardoor dat kan We gaan namelijk amper over de harde weg, alleen soms op buitenrit een klein stukje.
Ik snap er dus erg weinig van en zo te horen door de telefoon snapte de DA er ook niet zoveel van. Morgen spreek ik hem weer als ik haar op ga halen. Ze moet nu namelijk nog ijzers met zooltjes onder.

Ik ben in ieder geval blij dat het niet weer iets ergs en langdurigs is zoals vorige keer

Groetjes Anneminke

Lins_Vetra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 23:11

Ik denk dat deze naar Medisch moet.

Wel vervelend voor je.. Hopen dat het snel weer over is!

Redgirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-05 23:29

Stom stom stom, ik heb het zelf per ongeluk bij verkeerde neergezet

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 09:07

HAW -> MD

cavaletti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 09:10

Hoi, misschien komt het doordat ze bijv elke keer tegen de stal staat te slaan of tegen een muur, zo heb ik bijv bij een van mijn paarden die de hele tijd tegen de staldeur staat te trappen met voorbeen, die heeft ook elke keer kneuzingen enz, dus ik denk dat je de oorzaak in zo`n hoek misschien wel moet zoeken.

Redgirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 12:24

Het rare is, dat doet ze niet. En ik ga amper met haar over het harde dus ik snap echt niet hoe ze eraan is gekomen.

Knavia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 13:15

Rij je wel eens over een grindpad? Of gravel? Laatste keer te kort bekapt door de smid? Hoefbevangen geweest?

Redgirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 13:22

Nee, ik rijd nooit over grind. Pas ben ik een keer wezen stappen met haar en toen kwamen we wel stukje over paadje met wat steentjes maar toen was ze al 1,5 maand kreupel ongeveer. Ze is ook niet te kort bekapt en ook niet hoefbevangen geweest.

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 17:51

Heeft ze misschien een keer vastgelegen in haar stal of zo? Of iets te enthousiast gespeeld met een ander paard? Hoefzweer gehad?

Ik vind het trouwens wel vreemd dat het advies ijzers met zooltjes is, terwijl de kneuzing in de WAND zit ... of is dat niet vanwege de kneuzingen?

Redgirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 19:39

Ik heb haar net opgehaald van de kliniek. De kneuzingen zaten dus in de zool. Ze heeft nu silliconen in dr hoef, dan een leertje en dan het ijzer.
Het schijnt gekomen te zijn door te veel druk bij de verzenen oid. Deze voet is ook ietsje steiler als de andere. Nu moet ik er ongeveer een week mee stappen aan de hand en daarna mag ik er weer op