Weinig water drinken ?!?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

amigootje

Weinig water drinken ?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-05 21:49

Dat is het nieuwste, Amigo drinkt vrijwel geen water meer...

Hij staat nu sommige dagen niet buiten, door dieverse redenen.
Hij heeft in zijn stal een emmer van 15 liter water staan,

maar daar drinkt hij niet uit, hij heeft een electische waterbak hangen, maar die heb ik 'afgesloten' daar kwam alleen maar vies water uit. Dus daar kan hij niet uit drinken...

Op stal zeiden ze dat omdat het vochtig weer is, hij meschien wel minder drinkt... maar het lijkt mij toch niet... dat als hij vanaf zondag avond tot dinsdag middag niets heeft gedronken

Hij heeft prima vers water staan,uit een schone emmer, hij weet waar de emmer staat,en kan er goed bij...

Net als vorige vrijdag, toen heeft hij vanaf de middag tot zondag middag niets gedronken...

hij heeft zondag middag toen buiten gestaan,en zag ik hem even uit een plas water drinken...

wat denken jullie ??

Ik wil zo ie zo even morgen bellen naar mijn DA tijdens het telfonichs spreek uur.

Maar meschien hebben jullie ook tips en iedeen ??

amigootje

Re: Weinig water drinken ?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-05 22:52

Niemand ?

Sorry ben niet ongduldig hoor

mieamore

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 23:02

die van ons dronk ook water uit de zandbak, sommige paarden drinken maar een bepaald soort water denk ik, hiervoor stond hij bij mijn vader en dronk heel veel, nu drinkt hij weinig heeft een automatische drinkbak en drinkt er wel van dat zie ik zelf maar zodra hij buiten komt drinkt hij regenwater of uit een drinkbak buiten.
er zit een bepaalde waarde in drinkwater misschien dat hij hier aan moet wennen.

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 23:05

Mijn vorige paard dronk ook liever uit plassen... en die had een keurige automaische drinkbak.
Als hij maar vers drinkwater beschikbaar heeft, laat hij zich vast niet uitdrogen. Misschien had iemand zijn emmer even bijgevuld zonder dat je het weet?

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-05 23:19

maar na 2 jaar oppeens deze verandering ??

Ze drinken word niet bijgevuld, enkeld door mijzelf.

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 23:22

misschien dat hij door het koude weer ineens veel minder zweet? en misschien heeft hij al eens vaker uit een plas kunnen drinken?

Eerlijk gezegd zou ik mij persoonlijk meer zorgen maken als mijn paard zn eten laat staan.

Onze nieuwe tinker heeft een periode gehad dat ze ineens veel dronk. Ook veel aan de liksteen likte... ging ook vanzelf weer over.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 08:10

als het kouder word drinken parden zowiezo minder omdat ze ook minder kwijtraken.
mijn pony heeft ook dagen waarop hij niet meer dan een liter of vier drinkt.
voer je gewoon hooi?

zowiezo even temperaturen denk ik, en even afwachten of t zich weer hersteld, kan best zijn dat hij dat drinken uit een emmer helemaal niet prettig vind.