Ze krijgt nu 3 x per dag hooi (in totaal 5 a 6 plakken) waar ik restjes van in de stal terugvind dus daar heeft ze genoeg aan.
Verder strooi ik iedere dag een plak stro op van goede kwaliteit (van grote baal) waar ze ook graag van eet. Haar stal is best vies terwijl ik iedere dag secuur uitmest.
2 x per dag krijgt ze een kilo Subli onderhoudsbrok van stal
Van mij krijgt ze 's-avonds nog een kwart granenmix van Subli, vitaminenkorrels, lijnzaadpellets (3 maatschepjes), 2 a 3 penen en wat paardensnoepjes.
Nu staat ze overdag in een paddock en rijd ik haar 3 a 4 x per week 30 a 40 minuten (rustig, dressuur), 1 x per week buitenrit van half uur en 2 a 3 x longeren bijgezet 30 minuten. Stap altijd goed in en uit en tussendoor ook veel.
Omdat dit natuurlijk geen echte arbeid is durf ik ze eigenlijk niet meer brok te geven. Durf ook niet langer te rijden of zwaardere arbeid ben bang dat ze alleen dunner word en nog slapper
Ook is ze gevoelig op de spieren (zat een keer tegen spierbevangen aan) en word ze sjagerijnig van meer brok (heel zuur en gemeen tegen andere paarden). Sportbrok was ook te heftig voor haar.De dierenarts gaf als advies olie voeren maar dit lust ze niet, zelfs Subli EM niet door slobber (ze heeft heel goed door als er iets door haar voer heen zit al verscheidende supplementen en voer gekocht wat ze niet lust) heen dus vandaar de lijnzaadpellets. Muesli's met suiker raadde ze af , kuilgras en granen eigenlijk ook. Maak nu de zak granen dan ook alleen op voor het lekkere.
Tanden zijn nagekeken, ontwormt, bloed is nagekeken (op vitamines, ontstekingen, wormen e.d.). Ook heb ik haar een warm dek opgedaan, wou ze eigenlijk zonder dek laten maar had het idee dat ze het misschien eerder koud krijgt omdat ze te dun is.
Maar nu? Kan ze dus niet meer krachtvoer geven met zo weinig arbeid. Moet ik mij er bij neer leggen dat ze mager is/blijft in de winter?
. 
Heb ik bij haar nog niet geprobeerd. Misschien lust ze dat wel als ik er kant-en klare slobber bij doe. Volgens mij is kant en klare slobber meestal ook gemaakt van zemelen en lijnzaad toch? Niet echt superkrachtvoer toch want dat moet ik niet hebben namelijk. Bedankt allemaal voor de tips
.