Pony Hengstig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dribbel_24

Pony Hengstig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 18:33

Hallo,
Ik heb nu ongeveer een maand een welsh b pony... het ging allemaal hardstikke goed totdat afgelopen weekend ze werd ineens onrustig... zolang ik haar maar bij haar hals aanraak en een beetje borstel vind ze het goed maar zodra ik richting haar rug en kont ga dan gaat ze opzei en vind ze het niet leuk... ook als ik gewoon bij haar in de wei ben is ze onrustig en draait ze haar kont naar me... zou ze hengstig zijn of wat anders???

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 18:39

ik heb geen idee, misschien heeft ze ergens pijn. Zou eerst haar temperatuur, ontlasting enzo checken als dit gedrag blijft aanhouden.

Dribbel_24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 18:42

Hollybolly schreef:
ik heb geen idee, misschien heeft ze ergens pijn. Zou eerst haar temperatuur, ontlasting enzo checken als dit gedrag blijft aanhouden.

Haar ontslasting is gewoon normaal, kan inderdaad even haar temp. opnemen. Bedankt.

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 20:17

Kan best hengstigheid zijn. Is ze ook moeilijk met inbuigen naar een kant tijdens het rijden?

Dribbel_24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 20:18

oosterhoff schreef:
Kan best hengstigheid zijn. Is ze ook moeilijk met inbuigen naar een kant tijdens het rijden?

Ja inderdaad ze neigt steeds naar links en wil liever niet rechts??

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 20:21

vraag dan een homeopaat om je te helpen. Mijn merrie was altijd super hengstig en ook moeilijk te buigen. Geloof het of niet maar na een behandeling was het helemaal over!!! Het kwam vooruit een blokkade van de eerste halswervel en een vlokkade bij het heiligbeen.
Groeten kans dat jou ponny ook ergens last van heeft in de wervelkolom

Dribbel_24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 20:24

oosterhoff schreef:
vraag dan een homeopaat om je te helpen. Mijn merrie was altijd super hengstig en ook moeilijk te buigen. Geloof het of niet maar na een behandeling was het helemaal over!!! Het kwam vooruit een blokkade van de eerste halswervel en een vlokkade bij het heiligbeen.
Groeten kans dat jou ponny ook ergens last van heeft in de wervelkolom

Oke bedankt voor de info... ik zal er anders eens een da bij laten komen om haar na te laten kijken.

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 20:37

tja kan je doen. Maar die weten vaak niet dat door een osteopatische behandeling de boel kan worden weggewerkt.
Ik ben nooit bij de dierenarts geweest want die willen meteen van alles en nogwat onderzoeken. Een osteopaat kost ongeveer 60 euro.