tinker 1e keer mok, maar natte wei!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lonnie

tinker 1e keer mok, maar natte wei!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-05 15:45

Nou

ik heb dus bijna alle ziektes zo onderhand al gehad die een paard kan hebben. vandaag liep rover kreupel, waarschijnlijk heeft hij een hoefzweer. bij het wassen van zijn voeten ontdekte ik dus beginnende mok. alle 4 de voeten goed gewassen met betadine shampoo, mokzalf moet ik morgen even halen. het probleem is nu dat door het vele regenen de wei supernat is, en ik geen mogelijkheid heb om hem ergens droog te zetten. hebben jullie tips of oplossingen wat ik kan doen in mijn geval. omdat het beginnend is heb ik er hoop op dat het snel op te lossen is, maar die natte grond is natuurlijk niet ideaal

Hollyleaves

Re: tinker 1e keer mok, maar natte wei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 15:50

Mijn pony staat ook altijd in de wei, ook in de winter, wanneer hij een keertje mok heeft, dan was ik ook zijn benen met betadine en smeer er mokzalf op.
Wanneer hij dan weer de wei in gaat (hij heeft nogal lange sokken, wat jou tinker vast ook wel heeft? ) dan smeer ik zijn sokken in met babyolie, een goed laagje erop en hoeveel modder er ook in de wei is, zijn benen blijven netjes onder de babyolie, met maar een paar spetters! Geweldig! De babyolie is ook nog eens goed voor de huid rondom de mok.

Was de babyolie er alleen wel met warm water af als de mok over is! Anders kom je er niet meer vanaf met die dikke sokken!

Hoop dat je er wat aan hebt!
Suc6 ermee!

Groetjes!

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 16:19

sudocreme!! werkt ideaal voor mok! gewoon te halen bij elke drogist zoals; kruitvat, etos, trekpleister ed.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 17:49

zie centrale moktopic.
Hier dus een slotje.