mIj paard lijkt ineens wel een duivel |(

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kamilHoUwFj

mIj paard lijkt ineens wel een duivel |(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-05 14:36

help !! ..
van de ene op de andere dag lijkt mijn paard mijn paard niet meer ..
ze is vals tegen iedereen :S .. nOrmaal is ze Ondszettend lief en had ze nOg nooit geprobeert iemand te bijten..
nu vliegt ze iedereen bahalven mij aan .. ik kan nog alles met der doen
maar als der iemand anders in de buurt komt en ze staat in der stal .
begingt ze ineens te trillen van angst en woeden ... en probeert ze ze aan tevallen.
met rijden is ze ineens knetter gek .. en laat me der niet meer op stappen .. heb der hele rug en alles gekontroleerd maar kan niks vinden ...
wie weet iets waar mee ik der kan helpen

Ptries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 15:15

Tsja, heel afgezaagd antwoord misschien, maar ik zou haar na alten kijken door de dierenarts. Denk dat men vanachter het beeldscherm hier weinig zinnigs over kan zeggen.

Kady_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 15:18

ach misschien heeft hij zijn dag wel niet van dit weer kunnen ze ook een beetje klieriger worden.
en misschien kun je ook een beetje op je spelfouten enzo letten..

diddi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 16:21

misschien hengstig,dan kunnen ze ook zo krengerig zijn...

heleenxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 22:06

Ik zou eerst laten uitsluiten of hij niet erge pijn heeft van iets. Of is er iets erg veranderd in zijn stal of omgeving?

elle01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 22:10

glen_vanii schreef:
ach misschien heeft hij zijn dag wel niet van dit weer kunnen ze ook een beetje klieriger worden.
en misschien kun je ook een beetje op je spelfouten enzo letten..

wel eens aan gedacht dat ze dislectisch kan zijn? (kweet niet of het zo is, maar je kunt er in ieder geval rekening mee houden.)

en verder zou ik je paardje idd laten nakijken of het gewoon ff afwachten

Wafel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 09:35

Heeft er niemand je paard wat aangedaan ?
Is wel sterk in een dag helemaal anders....

Ik zou als het zo blijft effe dieren arts laten kijken.

En wat die spelling betreft. HET IS TOCH GOED TE LEZEN !!! Doe dan een keer niet zo moeilijk !!! T is de discussie nie waard.

Spirit

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 12:10

Ga om te beginnen eens na of er iets veranderd is, zoals bv een ander paard naast haar. Is de mensen op stal iets opgevallen? Is er iets op stal gebeurd?

En anders toch maar even de dierenarts vragen.

Laat je nog even weten hoe het verder gaat?

sandra_nancy

Re: mIj paard lijkt ineens wel een duivel |(

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 15:07

hoi, misschien heb ik iets heel doms maar mijn pony wordt helemaal gek als er ratten op stal zijn, is dat misschien mogelijk?
Anders zou ik ook zeggen hormonen!!!!!!( ) Ik zou het even in de gaten houden.

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 00:20

dit soort gedrag kan ook het gevolg zijn van druk op de hersenen, bijv. bij een hersentumor of hersenvliesontsteking, oid. op een gegeven moment wordt de druk te hoog, en dan kunnen ze omslaan. ik zou een goede dierenarst raadplegen, en ondertussen zelf proberen uit te zoeken of er misschien iets is gebeurd op stal? mijn paard deed laatst ook ineens heel raar toen ik kwam, hij wou het halster niet om en deed nogal angstig, terwijl ik normaal alles met hem kan doen. nou weet ik dat er vaak kinderen (o.a. pennymeisjes) bijkomen, dus ik heb mijn paarden binnengehaald. de wei was een eindje bij de stal vandaan namelijk. dus misschien is ze gepest? hoewel ik de gedragingen die je beschrijft daar wel erg sterk voor vind, maar goed het zou kunnen...

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 17:53

Kan ook een magnesiumtekort zijn.

Janski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 17:58

Ik zou het eveneen dag of 3 aankijken en dan een DA even laten checken als er niks verandert. Om nougelijk met hersentumoren aan te komen is wat overdreven. Het kan een medische reden hebben maar dan kan het echt van alles zijn.

Vermijd stress voor het paard doe zelf gewoon wat je er altijd mee doet en als ze echt zo blijft zou ik haar even helemaal na laten lijken.

Smoske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 14:40

Vreemd dat het zo erg van de ene op de andere dag veranderd. In eerste instantie zou ik ook zeggen: last van hengstigheid maar dan had het paard dat misschien wel vaker zulk gedrag vertoond, of veranderingen in omgeving? Ze lijkt dus alleen nog jou te vertrouwen? Verzorgt er nog iemand haar?
Maar zoals het herhaaldelijk al gezegd is: ik zou ook een dierenarts raadplegen en zorgen dat 'pijn' uitgesloten is. Indien het geen medische oorzaak heeft kan je verder zoeken. Succes ermee!!!

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 15:24

ik heb ook ooit een verhaal gehoord van een staleigenaar.
Dat zijn paard epileptie had en als hij zo`n aanval kreeg dat hij helemaal vals werd en zelfs dwars door de hekken rende.
En niet meer wende of keerde als er iets in de weg stond

wyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 19:20

als ik het zo hoor lijkt het er sterk op dat ze getreiterd is. doet ze dit nu al lang?
een paard dat wat mankeerd staat niet te trillen van angst als er een vreemde in de buurt is lijkt mij. en had het wat gemankeerd zou ze jouw ook aanvallen denk ik.
mijn paarden staan bij mijn vriendin op de wei. er is wel controle over maar ook niet de hele dag. ik merk het gelijk aan mijn jonge paardje (2,5 jaar) als er iemand op wei is geweest (bv kwajongens) dan is ze veel afstandelijker en schrikt bij het minste geringste beweging die je maakt. dit gebeurd gelukkig bijna nooit. als ik dit merk dan verscherpen we de controle voor een tijdje en dan is het over.

Vala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 19:44

Ik heb een paard gekend die ook ineens zo raar was. Die merrie had toen een tumor op 1 van haar eierstokken en is daaraan geopereerd. Door dat de hormonen flink op gingen spelen(de merrie maakte door de tumor testosteron aan in grote hoeveelheden, dus mannelijk hormoon) werd dat paard echt gevaarlijk.
Klachten in het hoofd zou ook goed kunnen.
Laat er snel naar kijken voordat er ongelukken gebeuren zou ik zeggen!
Succes en sterkte ermee!

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 13:23

heey,

dit was een jaar geleden ook bij een ruintje bij mij op stal gebeurt.
Van de een op de andere dag was hij helemaal gek, schoppen bijten aanvallen! vooral als je met je hand naar zn achterhand neigde te gaan. Dan verloor hij de controle en begon je helemaal aan te vallen.

De dierenarts was er bij geweest, en die zei, ahh joh gewoon even aanpakken ( Belachelijk! gevaarlijk! en een TE makkelijk antwoord ) Maar t paard was 3 dagen daarvoor gechipt. De chip is waarschijnlijk naar zn hoofd geschoten. Hij was helemaal in de war. Hij werd uiteindelijk te gevaarlijk , hij kon zn stal niet meer uit je kon niet normaal langs zn stal lopen, dan schopte hij bijna door het schot. Hij is toen maar weg gegaan naar een man die hem wel ''aan zou kunnen'' Maar daar was hij een paar dagen later ook al weg, hij had mensen gebeten op stal. Die man had het er over dat hij naar belgie ofzo zou gaan. Ik denk toch aan het ergste...

Esgaroth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 19:50

elle01 schreef:
wel eens aan gedacht dat ze dislectisch kan zijn? (kweet niet of het zo is, maar je kunt er in ieder geval rekening mee houden.)

Jeetje, ik dacht dat je het paard bedoelde! Haha, wat stom van mij zeg, dat zag er ook heel krom uit. Een dyslectisch paard......

Maar goed, ik zou je zadel eens flink controleren, of er niks gemeens prikt in zijn rug. En zijn rug nog een keer na laten kijken en vooral de DA bellen! Die heeft er vaak toch meer verstand van dan jij/wij.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 19:52

Er MOET ietst zijn waardoor dit paard zo plosteling veranderd......... zoek het maar goed uit

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 09:55

TS.... heb je al stappen ondernomen? Ben je er al achter wat het is?