rotstraal ...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Dunja_

rotstraal ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-05 14:21

Mijn pony heeft 3 hele zachte stralen op dit moment en ze ruiken anders dan normaal (vies luchtje).
Je kan de stralen indrukken en is gevoelig.
Is dit rotstraal en zo ja wat kan ik er aan doen?

oh ja ze staan bij ons iedere dag buiten in een paddock die nu erg nat is kan het daar van komen dat de stralen wat week zijn geworden...

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 18:01

Je kunt het beste even je DA of hoefsmit laten komen. als het rotstraal is, moet je er zo snel mogelijk bij zijn!

Helderder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 18:03

Is idd rotstraal, m'n paardje kampt er al ruim een jaar mee, dan weer erg dan weer nauwelijks en zo kwakkelt het op en neer.
Ik zou zo snel mogelijk de hoefsmid erbij halen die de rotte straal goed wegsnijd en dan behandelen met egyptische olie of iets van jodium.
Als je niet optijd ben kan het een vreselijke ramp worden.

PridesRanch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 18:16

Ik gebruik Hoof & Sole hardener. Baduh is ook erg gevoelig op zijn stralen en "kwakkelt" er vaak mee. Net geen rotstraal, maar wel té vochtig enzo. De Hoof & Sole hardener bevat wel antibiotica-bestanddelen. Dus misschien eerst proberen te teren (ook een stuk goedkoper) en helpt dat niet genoeg zou ik je de Hoof & Sole hardener zeker willen aanraden.

_Dunja_

Re: rotstraal ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-05 20:34

De hoefsmid is vanmorgen geweest...
Mijn pony heeft gelukkig helemaal niks aan haar hoeven.
Wel heeft ze erg zachte stralen aan drie benen maar die moet ik nu
na het rijden uitborstelen en dan moet het goed komen.

Ben erg blij met dit antwoord van de smid..

irmalouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 13:18

mijn paard heeft aan een been ook een slechte straal, het was een hele tijd goed, dit doordat ik hem kruiden gaf speciaal voor rotstraal, ben er sinds gisteren weer mee begonnen.
Kruiden heb ik gekocht bij www.natuurlijkinbalans.nl

leintje24

Re: rotstraal ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 14:14

ik heb zelf een supermiddel tegen rotstraal! je kan het alleen kopen bij www.agradi,nl

het nadeel hiervan is wel dat je met verzendkosten zit, maar je kan ook boven de 100 euro wat bestellen

het middel heet: Klauwsol Tinctuur,. Dit verkopen ze bijna nergens anders, maar als je het 3 dagen in het rotte gedeelte hebt gespoten is het eignelijk al weg. Het is wel een duur middeltje (25 euro) maar je doet er zeker 1 jaar mee!! En het werkt,en dat is nog belangrijker!

Je moet er zeker geen teer op smeren, omdat die bacterie juist zonder zuurstof leeft! het beste is ook om je paard veel buiten te laten lopen, en niet de hele dag op stal te zettne, omdat dit beter is voor de doorbloeding van de hoef!