Rode straal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jits

Rode straal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 22:03

Mijn paard staat voor op ijzers en achter op blote voeten. Nu was vandaag ineens de straal van zijn rechterachterhoef wat rood en warm. Wat kan dit zijn? Hij liep er in de bak niet kreupel op, maar op het harde liep hij wel wat voorzichtiger.

nitouche

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 23:16

het zou misschien een kneuzing kunnen zijn.
De hoefsmid verstelde dat toen hij zag dat er zat. waarschijnlijk op een steen getrapt, waardoor er een kneuzing kwam. Het was wel een bloedende kneuzing geweest, want dat kon de hoefsmid zien.

Mijn paard liep er dus wel beroerd op, maar nooit gedacht dat het dat kon zijn, dus heb wel doorgereden. (dacht dat hij gewoon erg stijf was ) Volgende keer rijd ik hem dus niet door.

Jits

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-05 10:35

Ik denk dat hij in de molen op een steentje is getrapt. Zoals ik al zei loopt hij niet kreupel. Zou ik gewoon doorrijden of toch even de hoefsmid bellen?

mizzpoez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 10:43

>>Zou ik gewoon doorrijden of toch even de hoefsmid bellen?

Als er een kneuzing onder zijn voet zit, rijd hem dan in het zand of op een vlakke ondergrond. Zorg ervoor dat er geen druk op de plek ontstaat, door bijvoorbeeld in zand te gaan rijden waar stenen in kunnen liggen. Je moet het zien (voelen) als een kneuzing in de holte van je voet: loop je op een vlakke ondergrond, dan voel je niks, trap je op b.v. een drempel, dan vlieg je de lucht in.

Modder is in dit geval de ideale oplossing en zorgt dat de kneuzing 'verdooft' en wegtrekt. Kan je hem daarin zetten, doe dat dan zo lang mogelijk.

Jits

Re: Rode straal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-05 11:31

Citaat:
Modder is in dit geval de ideale oplossing en zorgt dat de kneuzing 'verdooft' en wegtrekt. Kan je hem daarin zetten, doe dat dan zo lang mogelijk

Het vervelende is dat hij door de natte bodem in de molen aan een been een beetje mok heeft gekregen. Daarom is die modder denk ik nu geen optie.