Opgezette Oorspeekselklieren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

aprillicious

Opgezette Oorspeekselklieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 15:37

Hoi,

Mijn merrie is in het voorjaar dit jaar ernstig ziek geweest. Zij had een week lang 40 graden koorts en heel veel pijn. Toen ze weer eenmaal beter was heeft ze er opgezette speekselklieren aan overgehouden. Nu dacht ik eerst dat dit ook kwam door het land. Alleen helaas trok dit nooit weg. Toen de dierenarts erbij gehad en die heeft mij homeopatische druppels gegeven. Maar dit heeft ook niet geholpen. Nu 2 weken geleden opnieuw de dierenarts naar laten kijken en die zei dat je weinig kan doen. Ze heeft toen gewoon een enorme klap gehad en die klieren moeten vanzelf weer normaal gaan worden. Hij raadde me aan om met rijden met slof te rijden en met longeren met bijzets. Dit om juist die klieren te masseren/aktiveren. Nu twijfel ik hier verder niet aan, maar vroeg me af of er niks anders tegen te doen is. Ben nu al een half jaar verder en kan eigenlijk niet echt rijden, omdat het erg pijnlijk voor haar is als ik haar wil laten nageven. Ze is geneigd om in zo'n valse knik te lopen zodat ze achter haar kaken niet hoeft in te buigen.

Moet ik nu gewoon echt braaf afwachten?

LotusT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 22:17

Je kunt een second opinion vragen, misschien dat daar nog wat anders naar voren komt. persoonlijk zou ik niet met een slof gaan rijden... vooral omdat je zegt dat het erg pijnlijk is voor haar om na te geven.... dan zou ik liever nog wachten...

kita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 23:43

hier hetzelfde probleem ik zou nooit een paard extreem er doorheen vragen ,, je kan wel voor en na het rijden de klieren masseren door ze goed vast te pakken en van beneden naar boven te masseren met weet even de naam niet ! spierverwarmend
spul .
en daarbij kleine beetjes buigen met rijden.