Vraagjes over artrose

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Armaris

Vraagjes over artrose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 22:12

Ok,ff een aantal vraagjes,mij lijkt de oplossing duidelijk maar DA en omgeving spreken me tegen...

Sommigen weten wel dat mijn vzpaard vroeger doorzakte,volgens de DA komt het door artrose in de rechtervoorkogel dat problemen geven in de achterhand(hij drukte op een plek op zijn achterhand en hij zakte door)
Afijn,allemaal goed en wel.Was blijkbaar iets met de zenuwen waardoor het paard leek te voelen alsof zijn been sliep...
Ok,komt door de artrose in zijn rechtervoorkogel,3x hyaluronzuur inspuiten,vitaminen B en E1

Paard is gebetert,zakte niet meer door.Enkel een paar details:
Artrose is volgens mij niet te voelen als het paard niet kreupel loopt
Paard zakte achteraan door en niet vooraan,ja op het laatste wel,maar meerendeel was achteraan...
En het ergste:paard zakt zowel op hard als op zacht door,kreupelt verder niet

Heeft de eigenaar echt zo wonderDA of ben ik nou zo diepdenkend en snap ik de logica van de rechtervoorkogel en de achterhand niet ??

Volgens mij helpt die zuur geen reet maar wel die vitaminen

Ff serieus,ik snap die logica niet,wie kan mij die uitleggen?Kan dat nou zo echt?
En als die echt artrose heeft,waarom raad hij glucosamine of MSM niet aan?
Laatst bijgewerkt door Armaris op 15-11-05 22:15, in het totaal 2 keer bewerkt

pubelia

Re: Vraagjes over artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 22:14

ik ga ook ff mee lezen

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 08:42

Artrose is ten eerste alleen op foto's te zien en anders niet.
Mijn paard heeft linksvoor erge artrose en krijgt idd glucosamine waar hij het goed op doet.
Hij heeft dit al 3 jaar zichtbaar en is nog nooit "doorgezakt" oid.
Geen idee of het dus met elkaar te maken heeft...
ik blijf het volgen....als hij morgen "doorzakt" komt het misschien door zijn linkervoorkogel, hihi

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 11:28

't blijft altijd erg moeilijk. Als het paard echt artrose heeft dan kan het zuur wel helpen.
Maar zoals je het mij verteld kan je beter een osteopaat erbij halen. tenminste als hij iets heeft met de zenuwen.
Niet alle DA schrijven aternatieve middelen als glucosamine oid voor omdat ze er neit van overtuigd zijn dat het werkt.

M3isSi3j

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 12:48

ik begrijp het hele verhaal niet.. hij heeft rv artrose maar zakt door zn achterbenen? Zou je dan niet eens zn rug ed. laten controleren?

Veelal komen problemen voor wel vanuit achter maar problemen achter komen niet van vaak van voor. Ik zou dus denken dat er een prbleem zit in zn rug, achterhand, achterbeen waardoor hij er doorheen zakt, zn voorbeen overbelast en daardoor de artrose ontstaat.

De artrose die in een ver stadium is kan je niet meer weg nemen, maar ik en vele andere zijn er van overtuigd dat je met goede voedingssuplementen en de juiste training een heleboel kan verbetere.

Ik zou door gaan voor een second opinium. Ik zal nooit accoort gaan met de diagnose artrose: ookal heb ik gezien dat die na de verdoving van de kogel rad is en op de foto aanwijsbare artrose te zien is. Ik denk niet dat die artrose de oorzaak is: ga op zoek naar de oorzaak en blijf niet hangen bij het wegnemen van de symptomen!

Succes

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 15:49

Bedankt!
Volgens mij klets de DA gewoon uit zijn nek.
Ik ben al sinds het begin ontevreden over deze DA,helaas,alleen ik zie het
Er is al een osteopaat gekomen,die heeft gezegd dat hij een paar blokkades had vanachter en in de nek,allemaal los 'gemaakt' en het zou beter moeten gaan.Tja,het was toen NOG erger!
Paard heeft ooit 16x op een uur doorgezakt,tja toen was de maat vol...
Volgens mij heeft die gewoon maar wat ingespoten,die zuur dus maar het paard vertoonde GEEN symptomen van artrose,ja dat doorzakken maar zou hij dan in alle benen artrose moeten hebben?Nee,lijkt me niet.
Normaal zouden we deze maand moeten beginnen met weer voeren van B en E1 vitaminen.Hij zakt nu niet door he!(Ok,hij wordt niet meer bereden maar als hij artrose heeft moet hij ook doorzakken aan de hand).Hij kreeg rotstraal,we moesten met speciale poeder werken enz,boxrust.Ja salut,weg met die handel!Paard is buitengegaan,zonder poeder en het is helemaal genezen.Of toch ver...
Zaterdag gaan we naar de kliniek voor zijn peesblessure,zal ik het daar eens vragen?Alles opschrijven??

ElCamino,jep let maar goed op

Ik heb ooit een 'gesprek' laten doen,iemand met het paard.Daar kwam uit dat hij pijn had,tijdens het rijden voelde alsof zijn been sliep,tijdens het longeren ging dat nog maar tijdens het rijden had hij verschrikkelijk zeer,vooral als er veel van hem werd gevraagd(en dat verklaarde waarom hij bij mij wel doorzakte en bij de eigenaar niet,de eigenaar deed gewoon kleine oefeningen,en veelal rijden op de hoefslag en ik reed hem intensiever)

M3isSi3j

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 16:58

ok, dus je bent er al wel overuit dat dit niet s wat je wilt.. Wat ga je nu doen? Second Opinium?

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 19:15

Blue_Star schreef:
Bedankt!
Volgens mij klets de DA gewoon uit zijn nek.
Ik ben al sinds het begin ontevreden over deze DA,helaas,alleen ik zie het
Er is al een osteopaat gekomen,die heeft gezegd dat hij een paar blokkades had vanachter en in de nek,allemaal los 'gemaakt' en het zou beter moeten gaan.Tja,het was toen NOG erger!
Paard heeft ooit 16x op een uur doorgezakt,tja toen was de maat vol...
Volgens mij heeft die gewoon maar wat ingespoten,die zuur dus maar het paard vertoonde GEEN symptomen van artrose,ja dat doorzakken maar zou hij dan in alle benen artrose moeten hebben?Nee,lijkt me niet.
Normaal zouden we deze maand moeten beginnen met weer voeren van B en E1 vitaminen.Hij zakt nu niet door he!(Ok,hij wordt niet meer bereden maar als hij artrose heeft moet hij ook doorzakken aan de hand).Hij kreeg rotstraal,we moesten met speciale poeder werken enz,boxrust.Ja salut,weg met die handel!Paard is buitengegaan,zonder poeder en het is helemaal genezen.Of toch ver...
Zaterdag gaan we naar de kliniek voor zijn peesblessure,zal ik het daar eens vragen?Alles opschrijven??

ElCamino,jep let maar goed op

Ik heb ooit een 'gesprek' laten doen,iemand met het paard.Daar kwam uit dat hij pijn had,tijdens het rijden voelde alsof zijn been sliep,tijdens het longeren ging dat nog maar tijdens het rijden had hij verschrikkelijk zeer,vooral als er veel van hem werd gevraagd(en dat verklaarde waarom hij bij mij wel doorzakte en bij de eigenaar niet,de eigenaar deed gewoon kleine oefeningen,en veelal rijden op de hoefslag en ik reed hem intensiever)

Even over de osteopaat. misschien heeft hij/zij je niet voldoende ingelicht. Het is namelijk niet altijd zo dat een paard na een behandeling meteen beter is. Bij mijn maard was het na de eerste behandeling ook niet veel beter. er kwamen nog heel wat blokkades onderuit. Deze zijn nu ook behandeld. Mijn paard heeft nu een derde behandeling gehad en het resultaat mag er wezen.
Als je er geen vertrouwen in hebt moet je het niet doen maar ik zou het toch nog een keer voorleggen aan je osteopaat misschien kan ie de boel verklaren.

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 19:47

M3isSi3j schreef:
ok, dus je bent er al wel overuit dat dit niet s wat je wilt.. Wat ga je nu doen? Second Opinium?

Jep en dan wel zaterdag aan de kliniek zelf

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 19:50

zijn er uberhaupt foto's genomen ?

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 19:59

Mist schreef:
zijn er uberhaupt foto's genomen ?

Neu,dat is juist het ongeloofwaardige eraan,je kan toch geen artrose vaststellen zonder Röntgenfoto's?

M3isSi3j

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 21:03

je gaat naar de kliniek van de DA die deze diagnose heeft vast gesteld? De DA waar je geen vertrouwen in hebt? Waarom ga je neit voor het zelfde geld door naar een DA die je wel vertrouwd?!

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 21:26

M3isSi3j schreef:
je gaat naar de kliniek van de DA die deze diagnose heeft vast gesteld? De DA waar je geen vertrouwen in hebt? Waarom ga je neit voor het zelfde geld door naar een DA die je wel vertrouwd?!

Ik denk dat je me fout begrepen heb,ik bedoel de kliniek waar ik zaterdag heen ga voor een peesscan.De kliniek kent deze DA niet(gelukkig)

M3isSi3j

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 23:12

oww.. sorry dan heb ik het idd verkeerd begrepen.. vond het al apart

Heel veel succes! En laat ons de uitslag weten he!

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-05 12:59

M3isSi3j schreef:
oww.. sorry dan heb ik het idd verkeerd begrepen.. vond het al apart

Heel veel succes! En laat ons de uitslag weten he!

Zal ik zeker doen

Ik schrijf op wat er allemaal gebeurt is,van aankoop tot nu(eigenaar)
hebben jullie nog tips ofzo%?Ben nog nooit in een kliniek geweest

M3isSi3j

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 16:02

Ik denk dat alles wat in je opkomt moet opschrijven en proberen terug te koppelen.. Hangt het samen met ondergrond? Tijdsduur van het werk? Belasting (zwaar werk of niet zwaar) Het weer? WErk van de vorige dag?

Probeer zelf al wat conclussies te trekken en stel deze vervolgens aan hun voor.. Wat voel je en dnek je.. er is niemand die je paardje zou goed kent als jou en vertrouw jezelf dan ook!

Succes iig

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-05 17:53

M3isSi3j schreef:
Ik denk dat alles wat in je opkomt moet opschrijven en proberen terug te koppelen.. Hangt het samen met ondergrond? Tijdsduur van het werk? Belasting (zwaar werk of niet zwaar) Het weer? WErk van de vorige dag?

Probeer zelf al wat conclussies te trekken en stel deze vervolgens aan hun voor.. Wat voel je en dnek je.. er is niemand die je paardje zou goed kent als jou en vertrouw jezelf dan ook!

Succes iig

Ik heb ALLES opgeschreven.Zijn verleden wat ik ervan weet.Wat er tot nu gebeurt is,de onderzoeken,zijn problemen etc

Is dat goed?

M3isSi3j

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 23:19

Ik denk het wel! Je zal het zaterdag horen enanders kan je atijd de rest nog op papier zetten indien nodig toch

komt goed..!!

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-05 17:00

M3isSi3j schreef:
Ik denk het wel! Je zal het zaterdag horen enanders kan je atijd de rest nog op papier zetten indien nodig toch

komt goed..!!

Bedankt!
Morgen gaan we,het vervoer zelf zal ook moeilijk zijn aangezien het paard springt als we aan een rotonde zijn!
Ik had ook een pb gestuurd naar Frederic hier op bokt,een dierenarts.Die zegt het tegengestelde van wat de huidige zegt,en dus ook wat jullie en ik zeggen(artrose rechtsvoor kan geen problemen geven in de achterhand)
Ga ik morgen voorleggen.

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-05 13:54

We zijn naar de kliniek gegaan met ons peespatiëntje,over de pees zelf kan je lezen een paar topics boven de deze :"Zoveel mogelijk meningen gevraagd! "

Ik heb het even voorgelegd,ook met de zuur of dat wel goed is als we geen zekerheid van artrose hebben.Hij zegt dat hij nu nog niets kan beslissen,WEL wilt hij het onderzoeken,maar eerst de pees,momenteel geen hyaluronzuur geven(is niet nodig)en zo laten