constant hengstig

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

venusjah

constant hengstig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 19:49

Hey,

Mijn merrie staat elke keer als we met meer in de piste rijden hengstig,ookal rijden er alleen merrie's mee. Last heeft ze er niet van maar ik vind het toch niet normaal. Ze is 14 jaar & heeft nog nooit een veulen gehad. Weet iemand wat dit is?

xxx

M3isSi3j

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 13:01

Je zou je DA kunnen vragen om hormomen. Dit werkt het zelfde als bij jou de pil. Op die manier word het hormonenpijl in het bloed beinvloed en zal de hengstigheid minder worden.

VeraM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 14:53

Mijn merrie was ook heel erg vaak ( zo om de 1,5 week) hengstig en dan meteen ook heel erg. Ik heb haar nu laten behandelen door een osteopaat. Niet alleen voor de hengstigheid er was veel meer aan de hand. Maar de problemen met de hengstigheid zijn helemaal verdwenen.

venusjah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 19:08

Als de DA nog eens moet komen zal ik het vragen, want op dit moment schiet mijn moedre me dood als ik nog eens afkom met de DA .. Met geluk heeft ze er geen last van! Bedankt voor de reacties!

RoozJ

Re: constant hengstig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:34

HoiHoi,

Ik ken ook soon pony, maar ik weet niet hoe het thuis bij jou gaat. In ieder geval hebben se die pony één keer laten dekken. het is nu over.

classic_life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 16:47

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 14:16

Dat Moody Mare helpt ook niet bij alle merries

Er is ook een mogelijkheid om bij je paard een knikker in te laten brengen, alleen dan kan je er niet meer mee fokken.

joriwester

Re: constant hengstig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 17:08

hi,

vertoont je merrie al lang dit gedrag?
Het kan zijn dat ze ergens blokkades heeft in haar lichaam, waardoor haar hele hormoon huishouding verstoord is geraakt. Laat eens een osteopaat naar je paard kijken, dit is minder ingrijpend dan allemaal hormoon preparaten geven en op de langere termijn ook goedkoper. Osteopaat heeft ca 1 tot 2 behandelingen nodig.
Succes.