Mijn merrie staat elke keer als we met meer in de piste rijden hengstig,ookal rijden er alleen merrie's mee. Last heeft ze er niet van maar ik vind het toch niet normaal. Ze is 14 jaar & heeft nog nooit een veulen gehad. Weet iemand wat dit is?
Je zou je DA kunnen vragen om hormomen. Dit werkt het zelfde als bij jou de pil. Op die manier word het hormonenpijl in het bloed beinvloed en zal de hengstigheid minder worden.
Mijn merrie was ook heel erg vaak ( zo om de 1,5 week) hengstig en dan meteen ook heel erg. Ik heb haar nu laten behandelen door een osteopaat. Niet alleen voor de hengstigheid er was veel meer aan de hand. Maar de problemen met de hengstigheid zijn helemaal verdwenen.
Als de DA nog eens moet komen zal ik het vragen, want op dit moment schiet mijn moedre me dood als ik nog eens afkom met de DA .. Met geluk heeft ze er geen last van! Bedankt voor de reacties!
vertoont je merrie al lang dit gedrag? Het kan zijn dat ze ergens blokkades heeft in haar lichaam, waardoor haar hele hormoon huishouding verstoord is geraakt. Laat eens een osteopaat naar je paard kijken, dit is minder ingrijpend dan allemaal hormoon preparaten geven en op de langere termijn ook goedkoper. Osteopaat heeft ca 1 tot 2 behandelingen nodig. Succes.