Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Peachy schreef:Ik heb het nu elke winter weer en ik wilde toch weten wat jullie eraan zouden doen.
Ik heb een shetlander (luxe versie) van 5 jaar en elke winter zie ik hem magerder worden.Niet dat je zijn ribben kan zien door die dikke wintervacht maar ik kan ze wel voelen. Als hij gewerkt heeft, en het dus warm heeft, dan liggen zijn haren plat en dan kan je ook goed zien dat hij aan de magere kant is. Dan lijkt het net of hij het buikje heeft van bv een draver, arabier etc.
Nu voer ik hem dagelijks 2 handjes kruidenmuesli, 3 a 4 plakken hooi ( samen met nog een shet, die het ook heeft) en een klein stukje suikerbiet.
Hij staat dag en nacht op de wei, schrale wei.
Hij is op tijd ontwormt, ingeeent en hij heeft geen verhoging.Ziet er ook niet ziek uit.
Zouden jullie wat aan het voer veranderen of doe ik het goed zo?
Xox schreef:Voer eens wat vitamines bij. Het kan zijn dat je pony tekorten heeft. Tegen de winter wordt het immuunsysteem wat minder door de weersomstandigheden. het kan goed izjn dat hij daar magerder door wordt. Heeft mijn merrie ook. Die krijgt nu een volledig voedingssupllement en zeewier. En het gat nu heel goed. De weerstand is dan verhoogd.

Of zorg dat ze kunnen schuilen in een stalletje of onder een afdakje. Koud winderig weer met regen kost de paarden ook veel energie, zelfs shetties!