voorpluk, aan de voorkant lichtbruin is dat dood haar?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

loetjuh

voorpluk, aan de voorkant lichtbruin is dat dood haar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 08:32

balou haar voorpluk is aan de voorkant (uiteinde)heel licht bijna blond terwijl de rest van haar manan zwart zijn, ik hoorde van andere mensen dat het uiteinde dood is en al sik dat er af zou halen maar voorpluk wel weer zou gaan groeien??
wie zegt me dat dit waar is??

en dat nog 1 vraag:

balou haar manen zijn aan de voorkant 1 volle bos manen egt heel vol!!! en het laatste stuk naar haar schoft toe is het wel zoooo dun!!! en het is zo zonde en ze heeft dit al haar hele leven!!! ik heb van die zelfde mevrouw als het verhaal hierboven gehoord dat als ik het dunne stuk af zou knippen tot 5 cm dat het dan weer net zo vol word als voorin, natuurlijk ziet dat er niet uit 1 stuk hele korte manen!!! maja als het help is het resultaat mooi is het ik het er wel voor over!!

maar vraag me af of dit fabeltjes zijn of dat het waar is, is het niet waar wie heeft er dan tips voor???

groetjes anouk

en alvast bedankt!!!

CM_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 08:41

het zijn fabeltjes, de lichtere haren zijn idd dood, of flink gebleekt door de zon, en dus ook bijna dood.
door manen te knippen LIJKEN ze voller, maar groeien niet sneller.
het gaat om een shetlander denk ik?
als je manen gewoon bijhoud met trekken, dan krijg je een mooie gezonde manenkam en voorpluk, alleen bij een shetlander of andere koudbloed of arabier is dit natuurlijk niet de bedoeling.
deze manen gewoon goed bijhouden met regelmatig borstelen ( eerst antiklit spuiten ! )
en van tijd tot tijd met een milde shampoo wassen .

ArabStables

Re: voorpluk, aan de voorkant lichtbruin is dat dood haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 11:14

Haar ís dood materiaal!
Door regelmatig de puntjes eraf te knippen kan je er wel voor zorgen dat het voller gaat doorgroeien.

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 12:58

Haar is altijd dood, zoals ArabStables al schrijft.
De 'dode punten' worden veroorzaakt doordat het haar splijt. Met knippen voorkom je (een beetje) dat het verder splijt - de mensenkapper doet hetzelfde. Knippen zorgt er niet voor dat haar harder, dikker of langer gaat groeien. De lengte en dikte van een manenkam en voorpluk zijn genetisch bepaald, de snelheid van groeien ook.

gianlucka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 13:00

Ik zou het niet afknippen!!
Bij ons op de manege was er een quarter die had hele dunne manen, toen hebben ze de manen afgeschoren tot op de kam, want dan zouden ze dikker worden werd gezegd..... Dus afgeschoren.... Toen kwam er nog minder terug dan dat er al op zat!! Zou ik niet doen dus.....

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 13:04

ooo wat dom toch.
Zoals hierboven wordt gezegd. Haar is dood. dooier kan niet. Het zijn dode eiwitten. Knip je de gespleten punten eraf dan lijkt het mooier dus dat is geen probleem. Het totaal afscheren heeft geen nut voor de verdere groei.
Ze doen het wel eens bij paarden die heel erg schuren. maar dat is dan omdat het mooier is en weer in gelijke hoeveelheden terug komt. Aangroeid.

loetjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 15:49

het gaat niet on een shetlander... maar gwn om een paard;) maar dan zal ik de voorpluk beetje bijpunten zoals wij da noemen... en dr dunnen manen daar kan ik goed mee leven hor;)

Rambogirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 15:53

ff off-topic: loetjuh, hoe heet jij want ik kan niks vinden in je profiel??

loetjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 16:18

anouk;) rij djij op de oosterhoutse manege ken jou paardje ergens van;)

Rambogirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:22

hehe ja ik Ramona van Navajo en Tu Viens. Die staan daar dat klopt. Welke Anouk ben jij dan? Heb je geen foto? Slecht in namen

loetjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 16:54

uhmm, ben me profiel aan ut veranderen daar staat zo foto op;)