Even los van het grote mok topic: dik been

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mrie

Even los van het grote mok topic: dik been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 19:30

Volgens de DA had hij last van zonnebrand volgens mijzelf; vette dikke mok. Hoe dan ook mijn Da adviseerde me alleen maar dagelijks te wasssen met unicura handzeep. En dat heb ik dan ook gedaan. Hij is nu bijna schoon, maar heeft wel een dikke kogel. Gelukkig is hij niet kreupel is en na flink wat beweging is de zwelling eigenlijk helemaal weg. Hoe lang zou het duren voor zijn been niet meer oploopt.

Uums

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 14:54

Een zomerklantje van ons had dit ook. Na een antibioticum en twee weken intensief smeren met mokzalf (in opdracht van de eigenaar) op een droge bodem was het been weer normaal van dikte.

Hoewel het risico bestaat dat zo`n been makkelijk weer dik kan worden (door een soort oprek-principe) is het bij hem nooit weer teruggekomen, tot dusver.

Princess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 08:53

unicura zeep tegen de mok?

girliegirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 11:45

ja dat vroeg ik mij ook af?
Ik heb werkelijkwaar nog nooit gehoord dat unicura tegen mok zou helpen.
vreemd... hebben meer mensne hier ervaring mee

mrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-05 19:24

Nee, goed lezen; de DA zei dat deze zeep lekker zacht en ook ontsmettend was bij de zonnebrand. Hoewel ik ook mensen ken die zweren bij unicura bij Mok. Zit wel wat in hoor, het is immers anti- bacterieel. Dus ik vond het geen slecht idee hem daarmee te wassen. Het is ook net zo zacht als babyshampoo.