Kreupel wat kan het zijn?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bijtje

Kreupel wat kan het zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 16:04

Het paard dat ik rij was vandaag behoorlijk kreupel. Het gaat hier om een jong dier dat net 6 weken onder het zadel is. De kreupelheid kwam vanuit het linkerachterbeen (denkend aan de knie), maar het was niet warm, dik of iets anders opvallends. Behalve dat hij af en toe sloeg als ik aan het been zat en dat doet hij normaal niet zo erg.
Bij het draven boog hij het been niet zo en zwaaide het een beetje opzij, maar het lijkt dat hij met oppakken enzo geen problemen heeft met buigen.

Wat kan dit voor kreupelheid zijn (waar kan het vandaan komen)? Iemand ideeen???

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 18:20

Het hoeft niet zo erg te zijn. Ik zou het been gewoon koelen, maar als het niet overgaat zou ik toch even de DA erbij halen. Mijn ervaringen zijn dat paarden die kreupelen over het algemeen niet gaan slaan als je aan het been komt. Misschien dat hij gewoon rare sprongen op wei heeft gemaakt en daardoor zijn been bezeerd heeft. Ik zou gewoon een klein beetje wandelen en veel koelen. Als het na 2 weken niet over is even de DA erbij halen.

bijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 18:23

Ik ben het ermee eens dat hij waarschijnlijk gewoon even een verkeerde sprong heeft gemaakt en dat wandelen inderdaad goed is. Maar waarom raad je aan om te koelen? Aangezien er niks dik of warm is?