Botscan

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

carinev

Botscan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 15:39

Mijn paard heeft al een tijdje last van zijn achterhand. Hij heeft het heel moeilijk om die te gebruiken en nu rij ik precies op een betonne rug.
DA heeft hem volledig onderzocht, er zelf ook mee gereden en hij raadde me aan om een botscan te laten doen,....
Heel kostelijk natuurlijk, maar als het moet, dan moet het.
Mijn paard had voor ik hem kocht gekke putjes vanachter op zijn rug, waarschijnlijk en oud letsel waar ik niks van weet, misschien is het een gevolg van dat letsel dat hij nu zo'n last heeft. Hij heeft altijd al wat stijf gelopen en vrij kort, maar nu, ik heb hem 2 jaar, heeft hij wel duidelijk last. Onstekingsremmers hebben het probleem even "opgelost" maar na 3 weken heeft hij terug erg last.
Ik dacht misschien aan artrose,....
Heeft iemand een idee en heeft iemand ervaring met een botscan??....
Ik hoop een beetje wijzer te worden, want ik slaap er niet meer van.

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 16:19

heb je de bit? daar stond deze keer (net dit weekend gekregen) een heel artikel in over scans en letsel aan het si-gewricht wellicht heb je daar wat aan; het is heel informatief

cain

Re: Botscan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 15:41

hoi
mijn paard heeft 3 maanden geleden ook een botscan gehad maar die moest hem hebben om te kijken hoe ernstig hij kissing spines had en na de botscan is wel alles heel duidelijk geworden (als je verzekerd ben zou ik wel aanraden om je verzekering hiervan op de hoogte te stellen niet alle verzekeringen vinden een botscan nodig) als de scan gemaakt is kan je zo zien waar je paard blokades heeft en waar hij last van zou hebben en hoe erg het is dus het geeft een hele hoop duidelijkheid ik hoop dat je nu wat meer weet als je nog meer wil weten moet je me maar pben
kuzz joyce

carinev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-05 08:08

Bedankt al, cain, ben jij ook verzekerd? Ik heb nu een aanvraag gedaan om mijn polis te verhogen zodat die botscan terugbetaald wordt. Hiervoor moet ik 16 röntgenfoto's van de benen en terug een klinische keuring laten doen. Nu heb ik de vraag gesteld aan mijn veearts wat het prijskaartje hier allemaal van is,...
Kunnen ze altijd iets zien op een scan?
Ook heb ik bang dat het misschien wel artrose zou zijn?
Het houdt me al dagen wakker en ik voel me schuldig dat ik ook financieel moet uitkijken, want die prijzen zullen wel niet mals zijn, ook al betaald de verzekering ( dat hebben ze mij toch telefonisch gezegt! ) de botscan terug.

cain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 19:50

heey
ja ik was ook verzekerd maar mijn paard is inmiddels overleden en op een botscan kunnen ze altijd zien wat er aan de hand is bij jou zullen ze misschien een scan maken van de achterhand van je paard en dan kunnen ze zo zien wat zich afspeeld in de achterhand van jou paard
en ik hoop dat het lukt je polis laten verhogen en ik hoop ook dat ze op de 16 fotos niks kunnen vinden want anders kan hij niet eens opgenomen worden in de verzekering
(welke verzekering heb jij als ik vragen mag? )
ik heb ook lang na moeten denken over hoe ver ik zou gaan met behandelingen ik heb na de botscan nog voor 3 maanden medicijnen gehad die niet hielpen,en toen had ik ook de mogelijk heden niet meer om nog meer behandelingen voor mijn paard te betalen terwijl ze niet eens zeker wisten of die wel aan zouden slaan dus het is niet joy schuld je doet voor je paardje wat je kan doen toch ? sterkte ermee
groetjes joyce

Knavia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 21:46

Wat jij wilt doen met nu verzekeren heet FRAUDE. Je kan niet wachten totdat je paard iets gaat mankeren en dan pas besluiten om hem (beter) te verzekeren. Als de verzekering erachter komt dat de klachten waarvoor je een botscan wilt maken al vóór wijziging van je polis aanwezig waren moet je de gemaakte kosten terugbetalen, wordt je uit de verzekering gegooid en kom je op een zwarte lijst.

carinev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-05 22:17

Mijn verzekering is van alles op de hoogte en hebben ZELF voorgesteld om een ander polis te nemen, zodat die botscan terugbetaald wordt.
De röntgenfoto's en de klinische keuring zullen uitwijzen of mijn polis kan verhoogd worden. Op zich is mijn paard gezond, enkel bij de dressuurtrainingen voel ik dat hij anders loopt en zijn achterhand niet goed kan gebruiken.

Knavia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 22:31

Dan heb je nog steeds kans dat de verzekering als puntje bij paaltje komt zegt: helaas vergoeden wij de vermelde schade niet omdat eea al aanwezig voor aanvang van de polis (bij een wijziging ontvang je namelijk een nieuwe polis).
Dus dan is er nog de kans dat zij JOU naaien ipv andersom.

carinev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-05 12:59

Je hebt me inderdaad aan het denken gezet. Naïef als ik ben zouden ze inderdaad zo kunnen reageren. Het zou me wel verwonderen, want ze zijn altijd heel behulpzaam en vriendelijk en bezorgd,....
Nu weet ik het effe niet meer. De kostprijzen liggen eigenlijk ook niet zo ver uit mekaar,het scheelt amper 200 euro, en dan zou ik het risico lopen dat ze toch nog njet zeggen,....

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 16:40

Knavia schreef:
Dan heb je nog steeds kans dat de verzekering als puntje bij paaltje komt zegt: helaas vergoeden wij de vermelde schade niet omdat eea al aanwezig voor aanvang van de polis (bij een wijziging ontvang je namelijk een nieuwe polis).
Dus dan is er nog de kans dat zij JOU naaien ipv andersom.

jep! uitkijken dus! ze naaien je zo een oor aan...leer mij verzekeringsmaatschappijen kennen