is dit een drukplek of een steek?hoe kan je dat zien?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

is dit een drukplek of een steek?hoe kan je dat zien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-05 20:05

hoihoi

mijn pony heeft sinds een paar dagen aan de rechterkant op de rug, wel waar het zadel zit zeg maar een bultje, niet heel dik of groot maar je voelt en als je heel goed kijkt zie je ook wel wat, het is niet heel hard ofzo, beetje wel, en als ik erop druk of aanzit reageert mijn pony niet, ze is wel pas geschoren en heeft erg last van stekende vliegen maarja ze heeft wel een deken om! lijkt me toevallig als die onder de deken zat (kan wel natuurlijk) zadel is pas nieuw en nagekeken, ik voel ook geen rare dingen, beiden kanten voelt gelijk aan mijn kussens...
hoe kan ik nu weten wat het is? ohja gister had ik gereden en toen was ie na het rijden weg.. vandaag zat ie er dus weer.
help?? tips en reacties graag,
als het groter word of ze er last van krijgt bel ik de zadelpasser wel maar ik denk dat ik eerst maar even moet afwachten..

groetjes

nitouche

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 21:13

Ik ben ook benieuwd naar reacties.
Mijn paard heeft dit namelijk ook in lichte vorm bij zijn schoft.
Hij heeft er ook geen last van.

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-05 22:30

nitouche schreef:
Ik ben ook benieuwd naar reacties.
Mijn paard heeft dit namelijk ook in lichte vorm bij zijn schoft.
Hij heeft er ook geen last van.

ja ik vind het ook heel apart, drukkingen doen pijn bij een paard, ken paarden die dat hadden.. maar ze reageert niet (iig niet anders dan op andere plekken waar niks zit) vraag me af of ik me zorgen moet maken of niet..

Guuus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 22:35

ik heb ook een bultje bij mijn paard op de rug. Het doet geen pijn en ze heeft net een nieuw zadel dus daar ligt het niet aan. Ze heeft zoiets ook al eens eerder gehad alleen toen deed het heel erg pijn als ik er op drukte en nu heeft ze nergens last van.

Ik heb toen de dierenarts gebeld en die zij dat het te maken had met een slechte doorbloeding heb er toen medicijnen voor gekregen. Alleen dat was iets anders dan nu, omdat het nu niet gevoelig is ze heeft er ook totaal geen last van.

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-05 22:42

mencis schreef:
ik heb ook een bultje bij mijn paard op de rug. Het doet geen pijn en ze heeft net een nieuw zadel dus daar ligt het niet aan. Ze heeft zoiets ook al eens eerder gehad alleen toen deed het heel erg pijn als ik er op drukte en nu heeft ze nergens last van.

Ik heb toen de dierenarts gebeld en die zij dat het te maken had met een slechte doorbloeding heb er toen medicijnen voor gekregen. Alleen dat was iets anders dan nu, omdat het nu niet gevoelig is ze heeft er ook totaal geen last van.

dus je hoeft er dan verder ook niks aan te doen?
ik houd het gewoon goed in de gaten, mocht het groter worden of pijn doen als ik druk dan laat ik wel even naar kijken hoor.

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 10:26

gister was het iets minder geworden!ben benieuwd of het vandaag weg is of weer erger?

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 12:08

Zou een 'ontstoken' haarzakje kunnen zijn; heeft volgens mij met talg te maken dat zich dan daar ophoopt. Kan op zich geen kwaad en ze zijn er niet gevoelig op. Soms wordt het vanzelf minder. Ken wel paarden die hier vaker last van hebben als er te lang met hetzelfde chabrak gereden wordt (ongewassen).

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 18:42

oke bedankt voor je berichie!

XXGerlienXX

Re: is dit een drukplek of een steek?hoe kan je dat zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 15:07

Die van mij heeft pas precies hetzelfde gehad zoals jij het beschrijft..
Het is na een paar dagen gewoon over gegaan..
Hij had er geen last..
Het rijden ging juist goed