Mijn paardje heeft erge overbeet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bianca6

Mijn paardje heeft erge overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-05 09:47

Mijn 3 jarige andalusier heeft een erge overbeet (bijna halve cm tussen boven en onder tanden), ze is nu aan het wisselen en de tandarts zegt dat ik geduld moet hebben en dat er pas gekeken kan worden war eraan te doen is als ze gewisseld heeft...
Ze heeft volgens mij geen pijn, eet goed maar laat wel de helft van de brok uit haar mond vallen. Wonder boven wonder kan ze wel goed grazen.
Wie heeft hier ervaring mee?

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 15:05

Ken ook een paard die dit heeft; heeft er nooit problemen mee gehad. Kan er goed mee eten eno ok grazen is geen probleem. Wel belangrijk is om regelmatig door de tandarts te laten controleren en evt. bijwerken als dat nodig is.

Bianca6

Re: Mijn paardje heeft erge overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 12:24

ah, dank je

mrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 19:32

Ik heb er laatst een gezien met een overbeet van ongeveer 3 cm. Maar geen centje pijn of problemen. Dus het hoeft gen probleem te zijn, alleen maar minder mooi

savath

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 19:35

Een vriendin van me heeft twee paarden(moeder en dochter)
die het beiden zeer erg hebben,drie en vier cm.
Ze kuunen beide grazen,en zien er geweldig goed uit.ze springen zelfs goed.dus waarom zou het erg zijn,het is wel erfelijk,dus als je gaat fokken moet je er rekening mee houden

TessaB

Re: Mijn paardje heeft erge overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 15:35

Mijn paard heeft ook een lichte overbeet. Vandaag is de tandarts erbij geweest, en hij had weer behoorlijke haken op de kiezen. Die zijn er afgevijld. Ik laat de tanden hierom wel ieder najaar even nakijken!
Bij het nageven tijdens het rijden schijft de boven kaak namelijk over de onderkaak, met flinke haken wil dit niet meer (zo goed), en zal het problemen geven met rijden. Ook kunnen wondjes in de wangen ontstaan.
Dus, mijn advies: gewoon de tandarts jaarlijks of halfjaarlijks even laten controleren!

Babootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 00:27

beugeltje???