Hardnekkige mok

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ies

Hardnekkige mok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 19:27

Hajj allemaal,

Mijn superlieve pony heeft vreselijke last van mok. Ik heb er zelf een zalfje voor maar dat blijkt niet echt te werken. Hebben jullie ideeën zodat mijn paard gewoon kan lopen zonder last te hebben van mok. En wat moet ik doen als ik klaar ben met buitenrijden en zijn benen zitten onder de modder? Je zou kunnen zeggen spuit het af maar omdat mok niet nat mag worden heb ik het met een handdoek gebropeerd alleen worden zijn benen daar niet schoon van. Ik wil heel graag tips van jullie zodat mijn paardje er niet meer zo last van heeft! (Zijn stal word ook elke dag gedaan dus het kan niet zo zijn dat het door de viezigheid zo erg blijft) Ik hoor het wel!!

doeijj!! Isabe;
Laatst bijgewerkt door Sizzy op 12-11-05 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel duidelijker gemaakt.

ellepel

Re: HeT iS dRiNgEnD!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 19:42

gewoon na het rijden wel de benen afspuiten, maar met een zachte handdoek goed droogwrijven.

de mok bacterie ( want mok is een bacterie) doet het het beste in een warm vochtige omgeving, de kootholte van een paard is meestal wwarm en vochtig( vooral bij nat weer) dus kan dan soms lekker zijn gangetje gaan.

bij de veearts kun je hydrocortiderm halen, dit werkt naar mijn ervaring heel goed tegen mok, maar ook gewoon betadinezalf of betadine oplossing werkt hel erg goed...

op de verpakking hydrocortiderm staat precies hoe je het moet gebruiken

Ibbel

Re: HeT iS dRiNgEnD!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 19:43

Beste middel tegen echt ernstige mok in mijn ervaring zijn zgn droogzet-injectoren.
Dit zijn kleine plastic spuitjes die gevuld zijn met een mix van antibiotica en corticosteroiden, bedoeld om mastitis bij koeien tegen te gaan als ze drooggezet worden (geen melk meer mogen geven). Werken perfect bij mok, en zijn verkrijgbaar bij de DA.

Ies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 20:02

Super bedankt!!

Kiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 21:09

cathynz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 07:21

voer haar een eetlepel met zwavel perdag en je zal zien dat het opklaart zinds ik dat voor heb ik er geen last van gehad..en ht kan geen kwaat houd ook trouwens de vliege weg

Katja

Re: Hardnekkige mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 23:04