vraag over osteopathie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

vraag over osteopathie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 15:39

Hoi,

In maart dit jaar heeft een osteopaat naar mijn paard gekeken. alleen vertelde ze helaas heel weinig over haar bevindingen.
Kan een osteopaat wervels die scheeft staan recht zetten ? En kan een osteopaat ook daadwerkelijk vast stellen dat er wervels scheeft staan ?

Ik ben ook wel benieuwd naar jullie ervaringen met een osteopaat !
Bij mijn paard heeft het in ieder geval wel geholpen, hij galopeert nu veel makkelijker linksom ! Alleen gaat hij nog steeds niet graag achterwaarts onder het zadel. Ik neem aan dat dit ook een probleem is wat uit de rug komt.

Groetjes,

Maris

Jennifer

Re: vraag over osteopathie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 18:48

Ik heb toevallig gisteren de osteopaat gehad

Mijn paard liep niet echt kreupel met linksachter, maar meer wat stijf. Ook sprong ze op 1 hand vaak verkeerd aan in galop en als ik stelling vroeg vond ze dit moeilijk.

De osteopaat heeft haar helemaal losgemaakt. Ze had last van het heiligbeen (daardoor is ze kreupel), spanning bij haar oren, blokkade's in haar rug en hals.

De osteopaat die bij mij was vertelde wel wat ze deed etc.

Ze heeft ook wel verteld over de werfels, maar dat weet ik niet meer

heleenxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 21:22

Een osteopaat gaat op zoek naar evt. blokkades tussen de wervels onderling en zal die dmv. zachte manipulatie- en mobilisatietechnieken proberen los te maken.
Daarnaast zal een osteopaat de spieren en banden met andere technieken losmaken en veschillende organen behandelen. Dit alles gebeurt gewoon met de handen, er worden geen hamers of iets gebruikt.
Kijk maar eens op www.icreo.com
Daar staat het heel goed uitgelegd hoe het nu allemaal werkt!

Sassey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 22:28

kijk eens op www.hoefkatrol.com
niet vanwege hoefkatrol, maar het systeem van Antoine de Bodt leert je je paard recht te richten in het rijden... dan heb je geen osteopaat meer nodig.. althans, dat was mijn ervaring!

heleenxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 22:41

nou, dat vind ik wel een stelling...
Natuurlijk moet je een paard rechtrijden, maar een lichamelijk probleem kan ook een andere oorzaak hebben: vastrollen, val, fout zadel, schop van een ander paard, noem maar op!
Je moet een probleem aan 2 kanten aanpakken, maar er valt weinig recht te rijden als een paard vast zit in zijn rug vanwege blokkades ed.

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 23:06

Dat vind ik ook wel een heftige bewering.
Juist een osteopaat of manueel therapeut kan je paard een heel eind helpen om recht te worden en dan is het voor het paard een stuk gemakkelijker om recht te worden.

Maris

Re: vraag over osteopathie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 20:13

Ik denk ook dat als een paard eenmaal een scheve wervel b.v. heeft, je die dan niet recht krijgt dmv rechtrichten !
Maar als je paard eenmaal recht is en blokkade vrij DAN is recht richten heel belangrijk ( en moeilijk, vind ik )

Groetjes,

Maris