winderigheid bij onze jaarling

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mieamore

winderigheid bij onze jaarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 22:39

sinds begin oktober staat onze jaarling op een nieuwe stal
overdag staat hij buiten in de wei tegen de avond gaat hij op stal.
als ik hem s'morgens buiten zet loopt hij als maar flink windjes te laten dit heeft hij hiervoor nog nooit gedaan.

hij krijgt s'morgens een halve kilo cavalor juniorix en sávonds ook.
hij krijgt s'morgens kuil en s'avond ook
overdag staat hij op de wei.

hiervoor kreeg hij drie per dag een kilo cavalor en heel veel hooi, en had nergens last van.

in zijn nieuwe stal heeft hij een keer een hele dag binnen gestaan en was toen flink aan de diaree.
hij kreeg toen drie of vier keer kuilgras zou het hier aan kunnen liggen, en kan kuilgras verder kwaad.
na zijn diaree heb ik al doorgegeven dat hj maar twee keer per dag klein beetje kuil mag. maar hij blijft nog steeds winderig.

ellepel

Re: winderigheid bij onze jaarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 22:44

ik denk dat de kuil iets te vet is voor hem, dus waarschijnlijk te nat is en teveel eiwit bevat....
probeer toch eens over te stappen op hooi en kijk wat het verschil is.

plakje stro er bij gaan voeren wil ook nog wel es helpen als ze daar niet al op staan in de stal...

mieamore

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 23:10

hij heeft stro in zijn stal
en hij krijgt ook hooi maar dat laat hij nu ineens liggen terwijl hij dat altijd graag heeft gegeten ook in het begin.
hij had wel kuil in zijn stal liggen als ik hem binnen zet dit hebben de andere paarden niet degene die daar de stal doet doet dit uit goede bedoeling dat er al iets ligt maar ik denk dat hij daar niet zo goed tegen kan dit ligt er nu ook niet meer, ik geef hem zelf een beetje hooi maar dat moet hij niet meer alleen kuil.

ellepel

Re: winderigheid bij onze jaarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 09:29

tja..kuil is lekkerder dan hooi he?
dus zal hij dat eerst op eten...

denk even afwachten,mischien is dat winderigheid helemaal niet erg, juist beter als alle gassen er uit komen toch?
verder zou ik het namelijk ook niet weten..