schoftwonde...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Dorien_

schoftwonde...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 16:29

hoi! Twee van onze paarden hebben hun schoft opengeschuurt door hun dekens. Ik heb ze een ander deken gaan halen die wat hoger komt en die dekens trekken niet meer op hun schoft. Nu, ik heb er ook wel een zalf voor maar hun wonde verbetert niet. Het doet gewoon niets uit. Ook voor het rijden is het lastig, je moet zien dat de zadeldoek er zeker niet op zit want anders gaan ze bokken omdat het schuurt en pijn doet....

Wat doen jullie als je paard een wonde aan zijn schoft heeft van het deken? Ik heb ze nu alle twee in stal gezet zonder deken, ze worden toch geschoren dus volgende week gaat er alles af. Maar dan moeten er weer dekens op.... Kan ik er iets zacht onderleggen ofzo? (en geen schoft en borstbeschermer, daar krijgen ze alleen maar meer druk- en schuurplekken van, ook al past ie perfect)
kan ook niet wachten met te scheren want moet binnen 2 weken op wedstrijd gaan in de federatie om onze club te verdedigen en kan het mij dus echt niet veroorloven om met een ongeschoren paard toe te komen....

pony

Re: schoftwonde...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 21:44

Onze pony heeft ook altijd last van schuurwondjes van de deken, afgelopen voorjaar had ze er ook last van, blij dat de deken eraf kon.
Zal deze topic met belangsteling volgen wat je kan doen om wondjes te beperken.

RoozJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:37

Hoi Hoi,

Iew,...schuurplekken, heeft mij pony oowk! Ik had ook een deken die dat deed,bij de schoft, en wat ik heb gedaan( hoor je de laatste tijd vaker) is een stukje Handdoek erop naaien.!!!Helpt super

magicrover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 10:52

calendula erop smeren werkt ook goed. probeer het vet te houden. en ja als het wondje nog niet over is terwijl je op concours moet, dan zul je een wijs besluit moeten nemen. ga aub niet aan de gangn met speciale paardenpleisters. dit blijft echt niet zitten en zorgt zelfs voor brandblaren.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 10:54

Daar heb je een paardenbh voor werkt bij mijn pony hartstikke goed! We gebruiken hem al meer dan een jaar en heen nooit meer druk plekken of schuurplekken gehad