Hallo, Als ik mijn tinker uitstap, kwartiertje/twintig minuten staat ze nog te hijgen. Ze word deze week geschoren door haar dikke wintervacht en het erg intensief rijden.. Kan het zijn dat ze hierdoor haar warmte niet goed kwijt kan? Voor deze vacht deed ze dat namelijk niet! Aan haar conditie ligt het zeker niet al is het een tinkertje!
bij ons op de manege staat ook een tinker. Deze loopt ook altijd zo te hijgen terwijl ze een bereconditie heeft. Ik weet niet of het met haar vacht te maken heeft, want ze heeft nu geen dikke vacht, maar hijgt evengoed nog zo verschrikkelijk
Nee, niet zo. Ik heb zelf een paard die dat ook heel erg doet. Maar die heeft dan ook een ernstig longprobleem. Kan me best voorstellen dat een enorme tinkervacht hier wat mee te maken heeft. Succes met je tinker, hoop dat scheren gaat helpen!
Ik weet niet hoe lang je jouw tinker rijdt en hoe intensief, maar misschien 'moet' je proberen om haar tussendoor wat meer op adem te laten komen. Dus wat meer stappauzes tussendoor.
idd... ik zou het hart goed laten nakijken, ondanks een dikke vacht zal een dier wat een goede conditie heeft toch wel veel sneller op adem moeten komen... dus lijkt me echt een medisch probleem....