Paard strekt zich uit alsof hij moet plassen door singel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Paard strekt zich uit alsof hij moet plassen door singel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 19:53

Als ik heb gesprongen(tis meestal met mijn springzadel op, heel soms ook na het dressuren ) strekt mijn paard zich als het ware uit alsof hij moet plassen. Ik heb een singel met elastiek en zo'n gevormde van leer maar als ik het zadel eraf haal is het over. Soms doet hij dat dan ook met uitstappen, als ik dan been geef stapt hij wel gewoon door. Ik kwam erachter dat als hij zo doet hij zijn buik dunner/strakker maakt waardoor de singel miss losser komt te zitten. Losser wil ik hem niet doen, want ben bang dat het zadel dan gaat schuiven. Hoe los ik dit op? Mijn paard heeft geen wondjes, springt heel braaf en met veel plezier en tis vaak als ik al heb gesprongen.

Dewi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 11:10

zou het niet zo kunnen zijn, dat je springzadel niet goed past?

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 11:37

Plast hij anders wel normaal?

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 14:08

nee, het is niet dat het niet past, want hij springt wel heel graag en met plezier. Hij plast normaal, maar niet als hij zo gaat staan, dan plast hij niet.

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 14:32

het zou toch goed kunnen dat ie wel moet plassen maar dat dat niet lukt op dat moment. Kan me er anders niets bijvoorstellen. Dat hij het niet meer doet als je de singel los maakt kan komen omdat je hem dan eerst heel even aantrekt. (zelfde effect als je hem beengeeft) en daarfoor andere spieren moet aanspannen. Als het echt een groot probleem is dan kan je misschien een keer een osteopaat vragen. denk dat die wel meer zal weten dan ik.

Iranda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 15:13

Iranda doet dat ook soms, tijdens het uitstappen. Het is dan of ze moet plassen maar het haar niet lukt. Ik heb weleens twee minuten moeten wachten tot ze het voor elkaar kreeg. Meestal wacht ze met plassen tot na het rijden trouwens