Groene leem en chip

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sandra_H

Groene leem en chip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 18:07

Even een vraagje over groene leem, de zoekfunctie lukt niet erg helaas (volgens mij is er weleens een topic over geweest nl. maar ok)

Hoe zit het nou precies met het gebruik van groene leem (inwendig) bij een gechipt paard? Op de site van bijv. de paardendrogist lees je dat dat niet kan omdat tijdens zo'n leemkuur alle niet-lichaamseigen stoffen worden afgestoten zo ook de chip, als ik ga googelen vind ik sites waar staat dat dat alleen voor oudere chips geldt maar hoe oud staat daar dan weer niet bij. Ergens anders lees ik dan weer dat er nog nooit een paard zn chip is kwijtgeraakt op die manier dus sja wat is nu waar?
Wie kan mij dat vertellen, en wie heeft ervaring met zo'n kuur?-

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 18:21

volgens mij gaan idd alle lichaamsvreemde stoffen e.d. het paarden lijf uit, een chip gaat geloof ik in het lichaam rondzwerven. beter niet doen dus..

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 20:47

de chip kan eruit gewerkt worden ja!

droebel

Re: Groene leem en chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 22:28

Je kunt het gewoon aan je paard geven.
ik heb van Margreet dudok van heel van de Silverlinde een groene leemkuur aan mijn paard moeten geven. Zij vertelde dat er vroeger wel twijfels waren of een chip zou blijven zitten of niet. Zij had zelf nog nooit gehoord dat er werkelijk chips zijn gaan zwerven.
0ok mijn dierenarts vertelde dat dit onzin was.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 09:59

ik denk dat het ook meer paniek was dan werkelijkheid.

ik heb gam ook een leemkuur gegeven en de chip zit er nog braaf in

Jacimatho

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 10:02

tijdje terug heb ik daar ook een topic over gestart, zie viewtopic.php?f=3&t=413277&hilit=

Ik heb zelf erg goede ervaringen met dit goedje en bij geen enkel dier is de chip verwijderd.

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 10:05

Hm nou misschien dat ik het er dan toch op durf te wagen
Pellie, wat was bij jouw tink het effect van de kuur? (en dan bedoel ik vooral m.b.t. mok/rasp)

ramona22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 13:51

huh......een chip die verdwijnt als je groene leem gebruikt?
Nooit van gehoord en dat terwijl ik al 5 jaar bij een dierenarts werk.
Je hebt het toch wel over de vertarquil leem( in de volksmond groene leem).
Groene leem is echt wonderspul, vooral bij genezing van slecht helende wonden.
We gebruiken het ook veel bij honden en katten, en ik heb nog geen hond of kat gezien, waarvan de chip is verdwenen.

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 14:12

Sja ik kan er ook niks aan doen heb het niet zelf bedacht hoor het stonds zelfs op de site van de paardendrogist.....
Heb het idd over groene leem maar dan dus wel voor inwendig gebruik (dus niet om te smeren)

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 19:49

Ik heb dan weer van iemand gehoord dat je binnen 10 dagen na het chippen niet aan een leem kuur moet beginnen maar daarna kan het geen kwaad aangezien de chip dan is ingekapseld...
Zo zie je maar weer dat iedereen weer een ander verhaaltje heeft maar ik ga Miro vanaf 1 December tot en met de 14de ook een leem kuur geven omdat hij nogal snel last heeft van rotstraal en mok en ik nog nooit een ontgiftings kuur gegeven heb in de 9 jaar dat ik hem heb. Dus ik moet daar maar eens aan gaan beginnen Ben benieuwd hoe Miro erop reageerd en als de veearts hem in Januari komt enten laat ik hem Miro ook even scannen om te checken of de chip nog op zijn plaats zit