Advies Welkom kreupel paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marlenos

Advies Welkom kreupel paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 15:24

Hallo Beste Mensen!!

Mijn merrie loopt sinds vorige week maandag kreupel. Ik had haar gelongeerd met bijzet dit is voor haar een moeilijke oefening. Het is nog een jong paard en heeft moeite met voorwaarts neerwaarts lopen.

maar die dag deed ze het heel goed en ik was dik tevreden dat ze zich overgaf en lekker ontspannen liep!
Terug op weg naar het weiland liep ze onregelmatig dus niet kreupel....maar de volgende dag wel en dit alleen in draf? ik dacht aan spierpijn maar vrijdag liep ze nog zo!
Toen dacht ik aan een hoefzweer omdat zij na even op stal gestaan te hebben een dik pijpbeen had. Maar de hoefsmid laten kijken en hellaas geen hoefzweer. Ze staat nu nog steeds op rust loopt enkel los in het land en smorgens zet ik haar been in de klei,en haal het er in de avond weer af. Het gaat om links voor.

haar Lv been is nu ook niet dik.
Vanochtend heel ff voorzichtig aan de longeerlijn, en links om liep ze in draf heel slecht.in stap is het bijna niet te zien....
Mijn plan is als volgt de dierenarts te bellen als ze vrijdag nog zo loopt!
Maar om een lang verhaal kort te maken....Heeft iemand hier ervaring mee of advies????

Zo ja hoor ik t graag

Groetjes Marleen

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 18:19

de DA erbij! dit duurt echt te lang! volgende keer als je paard zoiets heeft, meteen de DA erbij, die kan ook een hoefzweer constateren, maar ook al het andere wat er mis kan zijn.

snoopy19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 18:53

toch niet bij iedere kreupelheid hoeft meteen een dierenarts te komen? gewoon het paard op rust zetten, en kijken hoe het gaat. wordt het niet beter dan wel een dierenarts inschakelen....
mijn paard is in die tijd dat ik haar heb 2 maal kreupel geweest, en het heeft een dag of 3 geduurd, maar het werd wel met de dag minder. Ik denk dat ze zich toen gewoon verstapt heeft in de wei o.i.d.

marlenos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 13:19

Ik ben zelf niet zo van het meteen de dierenarts erbij halen...Alleen als er meteen nood aan de man is maar bedankt voor je reactie! ze staat nu al op rust maar geen verdere vooruitgang ik ga morgen bellen ! snoopy ook bedankt groetjes