Ik loop al een paar weken met een probleem..
Paard loopt kreupel..
N0u zijn er misschien mensen die denken..:'Och..weer zo iemand die zich zorgen maakt om niks.." Maar DIT is wel om je zorgen te maken..!!
Paard liep van de ene op de andere dag kreupel..of hij te druk heeft gedaan in de wei is onbekend..maar het ligt niet aan het overbelastend rijden, want in principe hoeft hij niet zoveel te doen...(stap, draf, galop, en enkele manege figuren..)
Met rijden en longeren is het heel erg..
In de wei zie je dat hij er niet of zo weinig mogelijk op steunt, en op stal ook..!
De hoefsmid moest toch komen, en toen dachten we..misschien ligt het aan zn hoeven, want die begon een beetje te brokkelen..
Maar uit eindelijk bleek dat zn hoeven aan een pedicure toe waren.. We hebben de hoefijzers er niet meer onder gedaan..Dit ook op verzoek van de hoefsmid..!!
Maar het moest volgens de hoefsmid binnen een paar dagen over zijn..!!
Dus wij hem een weekje op rust gezet, en we hebben hem na 5 dagen een keer licht gelongeerd, gewoon aan de longe, geen bijzetteugels enzo..
Maar hij kreupelde nog steeds..!!
Toen na een paar dagen de dierenarts erbij gehaald..maar die zei ook belastingskreupelheid..gaat wel over, goed op rust zetten..na een week een keer aan de hand stappen, draven..Nu zijn we inmiddels al weer een week verder..En het wordt er niet beter op..!!
Op verzoek van de dierenarts worden we verzocht om met paard naar de kliniek te komen, hier worden foto's gemaakt, en gekeken naar ene oplossing..
Maar ik ken nog een paard...Die had precies dezelfde symptomen..
En die moest op rust..Kon niet meer Fatsoendelijk mee gereden worden..2x in de week was al te zwaar voor haar..!!
Dat paard verging na een tijdje van de pijn..!!
En is dna ook uit haar lijden verlost..!!
N0u ben ik bang dat Micado hetzelfde lot staat te wachten..!!
Weet iemand nog een paard dat dit heeft, of dat dit heeft gehad..Dan hoor ik dat graag..!!
Oja..S0rry voor het lange verhaal..
gr0etjes Nathalie..
Bedankt voor het lezen..!!