paard stijf/kreupel. Oorzaak?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cathelijne

paard stijf/kreupel. Oorzaak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 19:42

Mijn bijrijpaard (Storm) loopt sinds een tijdje niet goed. Op het harde loopt hij behoorlijk kort en wat onregelmatig. Op een zachte ondergrond loopt hij stukken beter. Er zijn foto's gemaakt van z'n benen en daar hebben de DA's geen atrose of spat op kunnen ontdekken.
Momenteel wordt er zéér beperkt op hem gestapt, en dan alleen zonder zadel omdat hij daar last van lijkt te hebben. Het is een paard dat verder zo'n akelig hoge pijngrensheeft (hij is ooit 's noodgedwongen zonder verdoving gehecht en gaf geen krip) , dat het al héél wat is dat ie laat weten dat er iets niet goed zit. Maar op duw en trekwerk bij z'n rug reageert hij nauwelijks, maar dat kan dus ook zijn vanwege die hoge pijngrens.
Ik weet alleen dat ie een keer vrij fel reageerde toen ik aan het duwen was op z'n kont, bij z'n heup. Dus of dat iets is? En of daar de oorzaak van de problemen ligt?

Iemand die ideeën heeft zodat ik die kaan doorgeven aan de eigenaren?

sharonaollie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 21:49

Een paard mag eigenlijk nooit naar beneden gaan,als je erop druk.Mij paard heeft ook een hoge pijngrens.Ik zou een foto maken van zijn rug/kont/heup.Je kan zelf ook even kijken.Als je achter hem staat .Moet je even kijken of zijn rug/heup enz niet schreef staat,Dat kan namelijk ook zijn.Dat die gewoon schreef staat.Dat komt dan waarschijnlijk door het rijden...

tamary

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 21:55

Mijn paard heeft ook wel eens last van zijn rug een geeft dan geen krimp, maar de plek waar hij last heeft is dan wel warm. Dus voel de rug, etc eens af, misschien is er een plek die warmer aanvoelt?